"טראומה גם לילדים" • צפו

תת-אלוף ערן שני: 'ממש ממררים את חיי החיילים החרדים'

במהלך דיון בוועדת חוץ וביטחון התייחס תת-אלוף ערן שני לתקיפות החיילים החרדים ואמר כי ממש ממררים את חייהם • "אני לא צריך לספר לכם איזו טראומה זה גם לילדים", אמר • צפו בווידאו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חייהם של הקצינים והחיילים החרדים הפכו בשנה האחרונה לקשים, במיוחד הקצינים הנמצאים ביחידות האחראיות על הגיוס. תת-אלוף ערן שני התבטא אמש (שלישי) בחריפות נגד התופעה במהלך דיון של ועדת חוץ וביטחון.

שני, ראש חטיבת תכנון ומנהל כח אדם, שתחת פיקודו יחידת 'מיטב' האחראית על לשכות הגיוס ועל כלל המועמדים לשירות בצה"ל, התייחס תחילה לאירוע החמור בו נשלחה מעטפה עם מטען דמה לביתו של ראש מדובר בני הישיבות בצה"ל המתגורר בבית שמש: "רב סרן הרב יעקב ראשי, ראש מדור בני הישיבות, הוזעק באמצע היום על ידי אשתו, כתוצאה ממעטפה שנשלחה לתיבת דואר - מעטפת נפץ".

הקצין הבכיר סיפר על מה שהתרחש סביב ביתו של ראשי: "הייתה שם מעטפה, סביב המעטפה היו חוטים, מדובר באדם, קצין, רב סרן, נשוי ויש לו ילדים קטנים. כתוצאה מהדבר הזה, המשטרה הגיעה, חבלה הגיעה, סגרו את הרחוב, פינו את הבניין, אני לא צריך לספר לכם איזו טראומה זה גם לילדים שלו".

תת אלוף ערן שני סיפר על אירוע נוסף: "לפני פחות משבועיים, פקוד אחר שלי, אזרח עובד צה"ל, פועל לגיוס חרדים לצבא, אירוע דומה אבל לא עם מעטפת נפץ, פתח את דלת ביתו: השחתת עגלת התינוק שחונה מחוץ לבית שלו - השמצות, פשקווילים, קריאות נגדו ונגד אישתו וילדיו".

"ממש ממררים את חייהם", סיכם הקצין.

קצין ימ"ר ירושלים הוסיף כי המשטרה מטפלת בחקירה ברצינות וכי אין ביכולתו לפרט על החקירה.

כזכור, אמש דווח ב"כיכר השבת" כי תת אלוף ערן שני חשף כי 600 חיילי צה"ל חרדים קיבלו אישור ללכת לביתם ללא מדים. לדבריו, הצבא לא מעניק אישור גורף לכך בשל העובדה שחייל "צריך להיות גאה במדיו", אך מאידך - חייל חרדי שמבקש אישור חריג ללכת לביתו בלבוש אזרחי, מקבל את האישור.

באשר לנתוני הגיוס במגזר החרדי, אמר תא"ל שני: "אנחנו קרובים מאוד ליעדי הממשלה". נציג צה"ל הציג מצגת לפיה בתוך תשע שנים מספר החיילים החרדים בצה"ל גדל פי עשרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר