ההתגרות נמשכת

צפון קוריאה: שיגור הטיל - "מתנה לממזרים האמריקאיים"

מנהיגה הכל יכול של צפון קוריאה מסר הלילה כי ניסוי הטיל הבליסטי המוצלח של ארצו הוא "מתנה לממזרים האמריקאים" • מנגד ערכה ארה"ב ניסויי טילים עם דרום קוריאה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קים ג'ונג און בוחן את אחד הטילים (צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

הדיקטטור הצפון קוריאני, קים ג'ונג און, טוען שניסוי הטיל הבליסטי הבין-יבשתי שערך השבוע משלים את ארסנל הנשק הגרעיני של צפון קוריאה. "ערכנו ניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי חדש, שמסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני גדול וכבד", מסר הלילה (רביעי) בסוכנות הידיעות הממלכתית במדינה.

ג'ונג און אישר כי פיונגיאנג אכן הצליחה לשגר, לראשונה בתולדותיה, טיל בין-יבשתי. "הניסוי המוצלח משלים את יכולות הנשק האסטרטגי של המדינה הכולל פצצות גרעיניות, פצצות מימן וטילים בליסטיים בין-יבשתיים".

קים הוסיף כי הטיל ששוגר אתמול לעבר המים הטריטוריאליים של יפן הוא "מתנה עבור הממזרים האמריקנים, לכבוד יום העצמאות. אנו לא ננהל משא ומתן עם ארצות הברית בנוגע לוויתור על הנשק האסטרטגי, עד שוושינגטון תנטוש את מדיניותה העוינת כלפי פיונגיאנג".

מנגד, ארה"ב, שהבטיחה אמש "תגובה מדודה" כלפי צפון קוריאה, קיימה הלילה את הבטחתה וערכה תצוגת יכולות צבאיות יחד עם הצבא הדרום קוריאני. התרגיל המשותף כלל שיגור טילים לעבר הים שלחופי דרום קוריאה.

הצבא האמריקני מסר לאחר תרגיל התגובה המשותף כי "יכולת הפגיעה המדויקת בעומק השטח מאפשרת לשני הצבאות לפעול נגד מטרות בכל תנאי מזג האוויר". בנוסף נמסר כי בתרגיל נעשה שימוש במערכת טילי קרקע-קרקע האמריקנית ATACMS, ומערכת טילים דרום קוריאנית.

צפון קוריאה מסרה הלילה פרטים נוספים על הטיל ששוגר אתמול שיצא מהאטמוספירה וחזר אליה בהצלחה. בהודעה הרשמית של המשטר נטען כי הטיל, מסוג "הוואסונג-14", הגיע לגובה 2,802 קילומטרים ו"פגע בדיוק במטרתו" אחרי שעף במשך 39 דקות. בטלוויזיה הצפון קוריאנית טענו כי הטיל מסוגל לפגוע "בכל מקום בעולם".

מתברר שההתפארויות הצפון קוריאניות הן לא שגויות. מומחים אמריקנים העריכו כי השיגור היה המוצלח ביותר של המשטר עד כה מבחינת הגובה והמרחק אליו הגיע הטיל. הגורמים הוסיפו כי טיל מסוג זה יכול להגיע לשטח ארה"ב.

מהפנטגון נמסר הלילה כי הניסוי מהווה איום על ארה"ב ובעלות בריתה וכי "ארה"ב מוכנה להגן על עצמה ועל בעלות בריתה ולהשתמש בכל כוחה נגד האיום הצפון קוריאני". הנשיא טראמפ אמור לפגוש במהלך השבוע הקרוב בוועידת G-20 המתקיימת בגרמניה את הנשיא הסיני והוא ידון איתו בין היתר גם על נושא זה.

מועצת הביטחון של האו"ם צפויה לקיים היום דיון חירום בנוגע לניסוי הצפון קוריאני, לבקשת ארה"ב. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה הלילה את הניסוי, ומסר בהודעה כי השיגור מהווה "הפרה חדשה ובוטה של החלטות מועצת הביטחון, והסלמה מסוכנת".

מאז תחילת השנה שעברה מקיימת פיונגיאנג בקצב חסר תקדים שיגורי טילים ופעולות אחרות הקשורות לכך. פרשנים מעריכים שצפון קוריאה רחוקה שנים מההשלמה של פיתוח נשק גרעיני מבצעי, אבל היא מנסה לפתח גם טילים לטווח בינוני המסוגלים לפגוע בבסיסים אמריקניים באוקיינוס השקט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר