צפו בווידאו

אורן חזן זעם: "המשטרה לא מטפלת בהסתה; למה אין קצינים חרדים?"

במהלך דיון בוועדת חוץ וביטחון התייצב חבר-הכנסת אורן חזן לצד החיילים החרדים המותקפים, זעם על המשטרה שלא מטפלת בהסתה ותהה למה אין קצינים חרדים בצה"ל (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יונתן סינדל / Flash90)

במהלך דיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, דיון שעסק בתקיפת החיילים החרדים, תקף חבר הכנסת אורן חזן את גורמי האכיפה ובית המחוקקים שלא יודעים ולא מנסים להתמודד עם ההסתה נגד חיילי צה"ל החרדים. לדבריו, אם היה מדובר בחיילים אחרים - המדינה הייתה רועשת. בהמשך דבריו תקף את צה"ל ושאל מדוע אין חיילי צה"ל חרדים בתפקידי קצונה בכירים.

לדבריו: "שום דבר לא השתנה. אני מצביע על כישלון אחד, גם של המשטרה והצבא, ובטח שלנו המחוקקים. המשטרה לא מטפלת בהסתה, רק בתוקפנות ורק במקרים מאוד מאוד קיצוניים. שמענו שלמשטרה אין את הכלים, אנחנו רוצים לשמוע מה קרה מאז".

"למה לא מקדמים חרדים בדרגות גבוהות?", תקף חזן את צה"ל: "למה, ריבונו של עולם, למה רק ברבנות חרדים יכולים להתקדם. מתי ראינו סגן אלוף? למה לא מקדמים חרדים בדרגות? תאמינו לי, אני בטוח שתוכלו למצוא, אפילו בודדים".

לדבריו: "כשמבחוץ רואים שהמערכת לא מכירה, קל יותר לתקוף אותם. אנחנו רואים שהפעולות הולכות ומתעצמות, זה כבר לא קללות או שלטים. השלב הבא שיקרה, אנחנו נצא לא בובת חייל תלוי, אנחנו נמצא חייל תלוי".

בהמשך העלה חזן טענה נוספת: "לא יכולה להיות מציאות שאנחנו מסתכלים על הנושא הזה כאילו החיילים החרדים הם לא שווים בין שווים. לו היה מותקף, בין אם פרטני או בהסתה, חייל אחר שגר במקום אחר ללא כיפה על ראשו ומשפחתו קצת יותר מוכרת, כל המדינה הייתה סוערת".

חזן ביקש להדגיש: "שיהיה ברור, זה לא כל החרדים במדינה נגד גיוס חרדים. אנחנו עושים עוול לחרדים. תראו איך השתנתה המדינה, תראו כמה חרדים באים לשרת בצבא ומחוץ לצבא. בכל מקום אנחנו רואים אותם. במקום להגיד החרדים נגד גיוס, צריך לקרוא לילד בשמו: יש גוף קיצוני שבכלל לא מכיר במדינת ישראל, שצריך לטפל בו מהשורש".

צפו בדבריו המלאים של אורן חזן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר