"למנוע את התופעה"

הרמטכ"ל גדי איזנקוט: "יש להוקיע תקיפת חיילים חרדים"

הרמטכ"ל נשא דברים בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת והתייחס לנושאי הביטחון בלבנון ובעזה וכן לנושאים אחרים הקשורים לצה"ל כמו התאונה בחברון ותקיפת חיילים חרדים (צבא)

איזנקוט בוועדה (צילום: יצחק הררי, פלאש 90)

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט התייחס הבוקר (רביעי) בוועדת חוץ וביטחון לנושא החיילים החרדים שמותקפים בשכונות החרדיות ואמר כי "צריכה להישמע אמירה ברורה נגד פגיעה בהם ויש להוקיע ולמנוע את התופעה".

איזנקוט התייחס בפתח דבריו למפעלי הטילים המדויקים שאיראן מנסה להקים בלבנון עבור ארגון הטרור הלבנוני 'חיזבאללה'. "זה בראש סדר העדיפויות שלנו, אבל כרגע בצד השני מדובר ביכולת מאוד מצומצמת", אמר איזנקוט והוסיף: "אנו פועלים מול זה בכלים שקטים כדי לא להביא להידרדרות. יש לצה"ל יכולת מודיעינית-מבצעית שלא הייתה לצה"ל מאז הקמתו".

על הנעשה בלבנון הוסיף הרמטכ"ל: "אני לא מזהה כוונה להתקפה יזומה מצד אויבינו, אבל צה"ל משפר מוכנותו לכל תרחיש. בלבנון חיזבאללה ממשיך להפר את החלטה 1701 בחסות אזרחית ובשטח בנוי. יוניפי"ל תורמים לשקט, אבל הם לא עושים מספיק כדי לשקף את הנעשה בשטח למקבלי ההחלטות באו"ם. 11 שנים ללבנון השנייה אנו עם מציאות ביטחונית טובה, תוך ניצול הזמן שלנו עד כה לשיפור דרמטי ביכולות".

על תקרית הבטיחות אמש בחברון, שבה נהרג סגן דוד גולובנציץ' מפליטת כדור, אמר איזנקוט: "אירוע שבו מאבדים חייל שלא מול אויב הוא אירוע מיותר".

באשר למצב עזה הוסיף כי יש "אינטרס לדינמיקה חיובית ברצועה, אבל אי אפשר לדרוש ממדינת ישראל לתת מתקציבה בזמן שחמאס משקיע כסף בטרור". על התוכנית להרחבת קלקיליה הוסיף: "אין לנו מדיניות עצמאית ואנו מממשים מדיניות שמשרתת את ביטחון ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר