שינה ערבה: כל מה שרציתם לדעת על מזרונים

שינה מונעת בעיות רגשיות, קוגניטיביות והתנהגותיות והיא משפיעה באופן ישיר על איכות החיים. בשביל להבטיח את איכות השינה נדרשים מזרנים איכותיים שמתאימים למבנה הגוף וההעדפות האישיות. איך בוחרים אותם? כל התשובות (בית וסטייל, שיווקי)

שינה עריבה. כל מה שרציתם לדעתם על מזרונים. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

תפקוד אופטימאלי של אדם בוגר תלוי בשינה רצופה של 8 שעות בלילה. עם זאת, שינה היא התנהגות פיזיולוגית מורכבת שדורשת תנאים מסוימים. כך לדוגמא, שנת יום אינה מהווה תחליף לשנת לילה, גם אם היא נערכת במשך מספר שעות ברצף בימי שבת וחג. שנת יום אף נוגדת את השעון הביולוגי הפנימי ועלולה לגרום נזקים בטווח הקצר והארוך.

מעבר לזה, קיים קשר ברור בין שעות שיא של התרחשות תאונות, כמו תאונות עבודה ורשלנות רפואית, לבין השעות המוגדרות כ"שעות שינה". אלו השעות שבהן הצורך הפיזיולוגי בשינה גבוה מהממוצע והתפקוד של הגוף נפגע משמעותית.

כמו כן, שינה מונעת בעיות רגשיות, קוגניטיביות והתנהגותיות והיא חיונית להתנהלות תקינה של מבוגרים וילדים כאחד. הדרך היחידה להבטיח את איכות השינה היא להעניק לגוף תנאים מתאימים ולדאוג בין היתר למזרנים עם תמיכה אורטופדית מלאה. מזרנים כאלה לא רק שישפרו את איכות השינה, אלא גם יעזרו להירדם במהירות בלילה וימנעו הפרעות כמו דום נשימה בשינה.

צילום: אתר עמינח

כך השתנו המזרנים לאורך השנים

אחרי שמבינים את החשיבות של מזרנים איכותיים ואת השפעתם על איכות החיים של האדם הבוגר, כל מה שנותר לעשות הוא לבחור אותם בצורה נכונה. בשלב הראשון יש לזכור שענף המזרנים השתנה משמעותית בשנים האחרונות. אם בעבר התרגלנו לבחור מזרנים מסוימים לפי מחיר או מקסימום דרגת קושי, הרי שכיום עלינו להביא בחשבון את הרכב חומר הגלם העיקרי, את פיזור הלחץ בגוף ואת הבלאי והעמידות.

כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שבוחרים מזרן חדש. ההמלצה העקרונית היא להחליף מזרן כל 7-10 שנים, בהתאם לתדירות השימוש והבלאי הטבעי. אפשר לזהות את הצורך בהחלפת מזרנים לפי כאבי גב בבוקר או כתפיים תפוסות. גם שקעים ובליטות במזרן מעידים על הצורך בהחלפת תשתית השינה ובחיפוש אחר פתרונות אורטופדיים טובים יותר. השקעה במזרן משתלמת כי היא חוסכת כאבי גב ומשפרת ביצועים בעבודה ובלימודים.

צילום: אתר עמינח

כל מה שצריך לדעת על סוגי מזרנים

הקושי העיקרי של רוב האנשים הוא לבחור את המזרן שמתאים להם מבין הסוגים הקיימים. בשביל לפתור את זה צריך להשוות בין מזרנים לפי פרמטרים אחידים כמו חומר גלם, תמיכה אורטופדית, נוחות, בלאי והשפעה על הבריאות.

בקטגוריה הבסיסית והזולה ביותר של מזרנים נמצא מזרני קפיצים ומזרני ספוג. מזרני קפיצים מיוצרים מחוטי מתכת, לעומת מזרני ספוג שמיוצרים מפוליאוריטן מוקצף. הנוחות במזרני קפיצים מושגת על ידי שכבות הריפוד העליונות בלבד, בעוד במזרני ספוג היא אינדיבידואלית ואף משתנה בין גברים לנשים. הבלאי של שני המזרנים נחשב גבוה ובמזרני קפיצים צריך להיזהר מהתנגדות גבוהה שעלולה לגרום לעיכוב נוזלים בגוף. התמיכה האורטופדית היא בכל מקרה חלקית אך במזרני ספוג ישנה יציבות יחסית טובה.

הקטגוריה החדשה והמתקדמת יותר של מזרנים כוללת ויסקו ולטקס. מזרני ויסקו יוצרים מפוליאוריטן בטכנולוגיה מיוחדת ולכן מחירם גבוה, בעוד מזרני לטקס מיוצרים מתחליב גומי אורגני ומתאימים למי שסובל מאלרגיות או מקרדית האבק. התמיכה האורטופדית במזרני לטקס היא נקודתית וטובה מאוד, בעוד במזרני ויסקו ניתן להתאים את התמיכה לקימורי הגוף של כל משתמש. הנוחות כמובן מרבית בשני המזרנים והבלאי נמוך.

יתרון לא פחות משמעותי של מזרני לטקס או ויסקו לעומת דגמים אחרים קשור להשפעה על הבריאות. מזרני לטקס מומלצים כי הם אורגניים, סטריליים ומכילים חומרים אנטי בקטריאליים, כאשר במזרני ויסקו ישנה התנגדות נמוכה המאפשרת מעבר נוזלים תקין ללא הפרעות. הטכנולוגיה של שני המזרנים מתקדמת וכדאי לרכוש אותם בעיקר אם סובלים מבעיות גב או נמצאים בסיכון גבוה לבעיות מן הסוג הזה.

טיפים לקנייה מוצלחת של מזרנים

מלבד ההיבט הרפואי והבריאותי, הוצאה על מזרנים עשויה להגיע לאלפי שקלים ולכן היא דורשת היערכות מוקדמת ובדיקה מקיפה. כדאי להחליט מראש האם מעדיפים מזרון דו צדדי שניתן להפוך אותו, או מוכנים להתפשר על מזרון חד צדדי שיהיה זול יותר. החלטה נוספת שרלוונטית לבני זוג דתיים היא האם ניתן לרכוש שני מזרנים נפרדים במחיר אטרקטיבי, או לחילופין האם ניתן לייצר לשני בני הזוג שתי דרגות קושי שונות.

רצוי לתת עדיפות למקום שבו ניתן לקנות את המזרן לאחר תקופת ניסיון. במידה ומסכימים לתקופת ניסיון, יש לברר האם מותר להוריד את הניילונים לאורך התקופה. לבסוף יש לבדוק מה תקופת האחריות על המזרן, מה היא כוללת והאם ניתן לקבל התחייבות על הקלה בכאבים מסוגים שונים כתוצאה מהשימוש במזרן הנרכש.

לסיכום, ענף פתרונות השינה מתקדם בקצב מהיר בגלל הדרישות של קהל היעד והידע הרפואי הנצבר לאורך השנים. כיום כבר אין מקום לפשרות ומזרנים מיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת ועם חומרים שמוכיחים את היעילות שלהם.

צילום: אתר עמינח
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר