מתקפת האדמו"ר נגד הקיצוניים

הרבי מסאטמר: הסיקריקים משקרים ומחריבים את ירושלים

תיעודים חדשים מתוך פגישת רבני ואדמו"רי ארה"ב בעניין הגיוס בישראל, מכילים אמירות מפתיעות ונחרצות של האדמו"ר מסאטמר - מנהיג החסידות המתנגדת לציונות - נגד הסיקריקים (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר (מתוך הכינוס)

אסיפת גדולי האדמו"רים וראשי הישיבות בארה"ב בעניין חוק הגיוס, מספקת אמירות נוקבות ומעניינות במיוחד של האדמו"ר מסאטמר, מנהיג אחת החסידויות הגדולות המתנגדות לציונות - נגד הקיצוניים בישראל והטענות השקריות לגיוס בכפייה של תלמידי ישיבה.

במסגרת הדיון, שקטע ממנו פורסם אמש (שלישי) בכיכר השבת, נראה דיון ער ונוקב שהתקיים לעומקם של דברים. עם זאת, גורמים שנכחו בכינוס אמרו ל"כיכר השבת" כי "הגם שהיו ויכוחים סוערים על פרטי החוק הרי הכל היה בבחינת מחלוקת שהיא לשם שמיים שסופה להתקיים".

האדמו"ר מסאטמר טען לאורך הישיבה כי הגם אם קיימת גזירת הגיוס, הרי שיש להתחשב בדעתם של גדולי ארץ ישראל המצויים בפרטי הסוגיה, ועל כן יש לשמוע קודם מה דעתם ולפי זה לפעול. בתגובה, הקשה עליו הרבי מקאסאן "מדוע כעת בעניין גזירת הגיוס הוא סובר שצריך לקבל את דעת רבני א"י, האם כשה'ויואל משה' כתב את ספרו הוא גם התייעץ עם רבני א"י?..."

לעומתו, הרבי מפאפא הסכים עם הרבי מסאטמר, וציין כי "אם גדולי האדמו"רים היו פונים אליו הוא היה מגיע לישיבות בארץ ישראל ונושא דרשות נגד חוק הגיוס". הרבי מסאטמר הצטרף לדבריו ואמר: "וודאי, אם היו פונים ומזמינים הרי שהיו הולכים גדולי האדמורים מארה"ב, אני והרבי מפאפא ביניהם, לישיבות פוניבז', ויז'ניץ, גור ובעלזא לדרוש בנושא.

בהמשך, נראה הרבי מסאטמר מדבר על החשיבות בשיגור משלחת לברר מה דעתם של גדולי הדור בישראל, ומזכיר כי יש לו קירבה משפחתית עם כמה מהם (הרבי הוא גיס של האדמו"רים מויז'ניץ ובעלזא. י.כ.) מה שיכול לסייע בנידון.

בהמשך, נראה הרבי זועם על הפעיל הירושלמי עמרם טייטלבוים, ומשתיק אותו תוך כדי שהוא מטיח בו שהוא מציג נתונים שקריים ומעוותים. האדמו"ר אמר כי טייטלבויים הוא "מקבוצת הסיקריקים שמחריבים את ירושלים ואינו מאמין לאף מילה שלהם".

"הם עוסקים אמנם בנושא הגיוס אבל יש אדמו"רים וראשי ישיבות שאומרים בדיוק הפוך מהם" אומר הרבי מסאטמר ומזכיר מכתב שכבר נחתם ע"י גדולי ארץ ישראל בעניין הגיוס, אולם בסופו של דבר לא יצא אל הפועל בגלל התנגדותו של הרבי מגור.

טייטלבוים ומספר עסקנים נשמעים טוענים ש"אין דבר כזה", אולם הרבי משתיק אותם ואומר להם כי הוא "יודע ומכיר את המכתב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר