הטרגדיה בצאלים

אסון מותו של ישי רוסלס ז"ל: דין משמעתי לקצינים

כשנה וחצי לאחר האסון בצאלים בו נהרג הקצין מ"נצח יהודה" ישי רוסלס ז"ל במהלך תרגיל, החליט הפצ"ר להוסיף על הצעדים הפיקודיים נגד המעורבים בהכנת התרגיל, וארבעה מהם מהם יועמדו לדין משמעתי (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ישי רוסלס ז"ל (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר חקירת מצ"ח: הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק, הורה על צעדים פיקודיים נגד מספר קצינים וחיילים שהיו מעורבים בהכנת וביצוע התרגיל בו נהרג סרן ישי רוסלס ז"ל, קצין מהגדוד החרדי "נצח יהודה".

סרן ישי רוסלס ז"ל נהרג בתחילת 2016 מפגיעת פגז מרגמה בעת תרגיל שנערך בבסיס צאלים. מהחקירה עלה כי הגורם הישיר לאירוע היה הזנה שגויה של נתוני הירי, שגרמה לפגיעת פגז מרגמה במרחק גדול מהיעד המתוכנן. לצד זאת, נמצאו בחקירה כשלים בהכנת התרגיל ובביצועו.

מצה"ל נמסר כי הפרקליט הצבאי הראשי החליט, "בהתחשב בכלל נסיבות האירוע והצעדים הפיקודיים שננקטו בסמוך לאירוע, שלא לנקוט הליכים פליליים נגד המעורבים. עם זאת, הורה על העמדתם לדין משמעתי של מפקד מרכז האימונים באש, מג"ד 75 בעת האירוע ושל שני החיילים שהיו מעורבים בירי עצמו. כמו כן המליץ שסמג"ד 75 בעת האירוע יינזף פיקודית".

הלוויתו של ישי רוסלס (צילום: אהרן רבינוביץ, כיכר השבת)

"בעקבות האירוע נערך תחקיר והופקה שורה של לקחים חשובים, שתכליתם מניעת הישנותם של אירועים דומים בעתיד. חוות דעת הפצ״ר נמסרה היום, 5 ביולי 2017, למשפחתו של סרן רוסלס ז"ל. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה" נמסר מדובר צה"ל.

יצויין כי הרמטכ''ל כבר נקט בשורה של צעדים פיקודיים בעקבות תחקיר האירוע, כאשר מג"ד 75, סגנו וסגן מפקד הפלוגה שהשתתפה בתרגיל הודחו מתפקידם. במקביל, למפקד מרכז האש בצאלים נרשמה הערה פיקודית, מפקד הפלוגה ננזף, מפקד עמדת המרגמות הודח מלחימה ומפיקוד ושני החיילים שהיו מעורבים בירי הודחו מתפקידי לחימה.

כעת כאמור, החליט הפצ"ר להוסיף על הצעדים הפיקודיים, להחמיר אותם, ולפתוח בדין משמעתי ביחס למעורבים המרכזיים.

הסיבה בעקבותיה הצעדים שנוקט צה"ל נגד המעורבים בתרגיל אינם במישור הפלילי, היא מאחר ולא נמצא מבחינה משפטית קשר ישיר בין הכשלים של הדרגים הפיקודיים בהכנת התרגיל לטעות הנקודתית של החיילים בירי הפגז שהביא למותו של רוסלס ז"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר