כבר בשנה הבאה

בשורה להורים: יצומצמו מספר ימי החופשה של התלמידים

לאחר שנים של מחאות ההורים על מספר ימי החופשה הרבים להם זוכים התלמידים למרות שהם ימי עבודה מן המניין במשק מתכוון שר החינוך בנט להפחית שבעה ימי חופשה כבר בשנה הבאה (בארץ)

חופש קטן יותר. השר נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מידי שנה לקראת החופש הגדול ובימים הסמוכים לחגים עולה הביקורת על ימי החופשה הרבים של הילדים, ימים בהם הוריהם בדרך כלל עובדים כרגיל ונאלצים לחפש פתרונות עבור הילדים. במשרד החינוך החליטו להיענות באופן חלקי לנושא ובשנה הבאה צפויים להתבטל שבעה ימי חופשה כאלה.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', שר החינוך נפתלי בנט בוחן בימים אלה את שלושת המודלים הסופיים שגובשו לקיצור החופשים. העיקרון המשותף לשלושתם הוא ביטול שני ימי חופש באיסרו חג וחלק מימי חופשת חנוכה ופסח. לדברי בנט, המודל שייבחר ייושם כבר בשנה הקרובה.

הראשונים ליהנות מהמהפכה יהיו הורי הילדים בכיתות א'–ג', וכעת נעשים מאמצים לכלול גם את ילדי הגנים וכן שכבות נוספות בבית הספר היסודי בהתאם לגובה התקציב שיוקדש לכך. עלויות יישום התכנית מוערכות במאות מיליוני שקלים.

"מדובר בנטל כבד על ציבור ההורים העובדים בישראל ואני קשוב לרחשי ליבם", אמר בנט, "אנו פועלים להביא פתרון מקיף ורציני לבעיית הפער בין ימי החופשה של ההורים לבין אלה של התלמידים". בנט הדגיש, כי הוא מתואם עם שר האוצר משה כחלון הרואה חשיבות במהלך וכי כל מודל שייבחר ייעשה בתיאום עם הסתדרות המורים. "מתחשיבים כלכליים שערכנו עולה כי הבאת פתרון לבעיית החופשות תזניק את הכלכלה ותגדיל את התל"ג משום שההורים יוכלו לצאת לעבוד. אנו נמצאים עכשיו בדיונים מול משרד האוצר ואגף התקציבים". בנט אמר כי הוא מברך את שר האוצר כחלון על הירתמותו לנושא.

המודל הראשון אותו בוחן שר החינוך, מבוסס על המרת ימי הוראה בימי חופשה, כאשר המורים ־ שכיום אמנם נהנים מימי חופש רבים יחסית, אך כפופים ללוח החופשות המערכתי ־ יקבלו שבעה ימי חופש אותם יוכלו לממש כרצונם במהלך השנה הרגילה. בתמורה יהיה עליהם חובה ללמד בימי איסרו חג של פסח ושבועות, וכן בחלק מימי חופשות פסח וחנוכה.

המודל השני מתבסס על הפרויקט המצליח "בית הספר של החופש הגדול" הנהוג כיום בשכבות הנמוכות בבתי הספר היסודיים ביולי. מדובר בימים בהם בית הספר פתוח ומתקיימת בו פעילות העשרה. המורים הם אלה שמעבירים את הפעילות תמורת שכר נוסף, אך אם הם לא מעוניינים ניתן לגייס מדריכים חיצוניים. במקרה זה מדובר על בין שבעה ל־12 ימים, מה שייתן מענה נרחב יותר להורים בעלויות שאינן גבוהות באופן יחסי.

המודל השלישי שנבחן הוא זה שיישומו הוא ככל הנראה הקלוש ביותר, ולפיו יקוצרו שבעה ימי חופשה למורים ובמקומם יתווספו ימי לימוד בימי איסרו חג ובחלק מימי חופשות פסח וחנוכה, אך ההערכה היא שהתנגדות ארגוני המורים תהיה תקיפה ביותר והם יילחמו בחירוק שיניים על ימי החופשה הרבים במיוחד שלהם בטענה כי המדינה צריכה לבצע את השינוי במספר ימי העבודה במשק מבלי לגרום לשינוי בתנאיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר