המאבק על העבודה

גבאי מפתיע: הרצוג ימשיך לכהן כיו"ר האופוזיציה

המועמד אבי גבאי הודיע כי גם אם ינצח בסיבוב השני יותיר את יצחק הרצוג בתפקידו כיו"ר האופוזיציה • המטרה: לזכות בתמיכתו של הרצוג בסיבוב השני שייערך ביום שני (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אנחנו מסתכלים לאותו כיוון? הרצוג וגבאי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

המאבק על ראשות מפלגת העבודה, המפלגה השלישית בגודלה על פי הסקרים, בעיצומו כשהצדדים מנסים למשוך אליהם תמיכה בצורות שונות.

המועמד אבי גבאי התייחס הבוקר (חמישי) לשאלת תפקיד יו"ר האופוזיציה בעקבות הפסדו של הרצוג בפריימריז, והעובדה כי הוא עצמו לא יוכל להחזיק בתפקיד מאחר ואינו מכהן כחבר-כנסת, ואמר כי בכוונתו להשאיר את יצחק הרצוג בתפקיד.

"הרצוג נבחר והביא 24 מנדטים ואין חובה להחליף אותו", אמר גבאי והוסיף כי "להיפך. ההוגנות והענייניות מחייבים שימשיך בתפקיד ואשמח אם יסכים לכך. נשאלתי על עניין תפקיד יו"ר האופוזיציה והתשובה כרגיל מאד פשוטה. תפקיד יו"ר האופוזיציה הוא לא מטבע לסחור בו".

גבאי ציין גם כי "מתחילת הדרך הבטחתי לציבור ענייניות והוגנות. אני לא עושה דילים של השיטות הישנות שהביאו את העבודה לאופוזיציה. אני עושה פוליטיקה שונה וקורא לכולם להצטרף אליי. אצלי, ההבטחה היחידה היא להצטרף להחלפת הממשלה בראשות נתניהו".

המועמד לראשות העבודה, שיתמודד מול עם ח"כ עמיר פרץ ביום שני הקרוב בסיבוב השני, סיכם: "מיד לאחר הפריימריז נחזק את העבודה האופוזיציונית בכנסת, אבל לצידה נפתח בקמפיין להבאת קהלים חדשים למפלגה. נהיה בכל מקום שבו ניתן לשכנע ופחות אצל המשוכנעים. כמובן שאני קורא להרצוג כמו לעמר בר לב ולאראל מרגלית להצטרף אליי כדי להחליף את נתניהו. אנחנו מתחילים היום במסע להרחבת הקהלים שתומכים בנו כדי להחליף את נתניהו".

גבאי החל לחזר אחר תמיכתו של הרצוג כבר אתמול, יום לאחר הבחירות, כאשר הגיע לביתו של הרצוג שבצהלה. השניים נועדו במשך יותר משעה וחצי. במהלך הפגישה ביקש גבאי את תמיכתו של הרצוג והבהיר כי הוא רואה בו שותף. בשעות הצהריים הגיע לשם גם עמיר פרץ וניהל עם הרצוג שיחה ברוח דומה.

הרצוג סירב בשלב זה לומר במי הוא תומך והבהיר כי יכנס מפגש פעילים מרכזיים, ורק לאחר התייעצות עמם יודיע על המשך דרכו וייתכן מאד שעמדתו המפתיעה של גבאי שמוותר על התפקיד הרם של ראש האופוזיציה יהיה פיתוי חזק מידי עבור הרצוג שלא ישוש להיפרד ממנעמי הלשכה והנהג. המועמדים האחרים, עמרי בר-לב ואראל מרגלית טרם הודיעו במי הם תומכים.

בינתיים, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע רשמית על תמיכתו בעמיר פרץ, כמו גם ח"כ מרב מיכאלי, איציק שמולי, רויטל סוויד, נחמן שי, חיליק בר ואיתן ברושי. פרץ קיבל מספר קולות רב יותר בסיבוב הראשון, אם כי לא הגיע ל-40 אחוז מקולות המצביעים

גבאי לעומת זאת קיבל תמיכה מצד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שפרסם סרטון בעניין. בגבאי, שהצטרף למפלגת העבודה לפני כחצי שנה, תומכים גם חברי הכנסת של המפלגה יוסי יונה ומיכל בירן. עמירם לוין, שהתמודד בפריימיריז ופרש מהמרוץ לפני כשבוע וחצי, הודיע אז כי הוא תומך בגבאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר