הבטחת רוה"מ

נתניהו: "יהודים יגיעו להר הזיתים ללא חשש"

במכתב למועצת בתי העלמין בירושלים מצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הממשלה משקיעה כדי שיהודים יעלו להר הזיתים ללא חשש ומציין את הקשר האישי שלו להר (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: חיים צח - לע"מ)

"ממשלת ישראל משקיעה רבות בכדי שיהודים יגיעו להר הזיתים ללא חשש", כך מצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב ששיגר להנהלת מועצת בתי העלמין ירושלים לרגל חגיגות "ירושלים של זהב" המציינות חמישים שנה לשחרור ירושלים.

במכתבו, כותב ראש הממשלה כי "ירושלים הרי סביב לה, ואחד מהם הוא הר הזיתים - ממזרח לעיר העתיקה - שמסורות מקודשות נקשרו בו מימים קדומים. על חלקים ניכרים משטח ההר משתרע בית העלמין היהודי העתיק, שמשמש עדות נאמנה לעומק שורשינו בירושלים".

"בית הקברות הייחודי כולל את קבריהם של רבנים דגולים דוגמת רבי עובדיה מברטנורא, רבי יהודה החסיד, רבי חיים בן עטר והרב קוק", כותב ראש הממשלה, "בקרבתם מצאו מנוחת עולמים אנשי מעשה ויצירה בתולדות הציונות, כאליעזר בן יהודה ובני איצמר בן אב"י, הנרייטה סאלד וש"י עגנון".

נתניהו מוסיף וכותב כי "ראש הממשלה השישי מנחם בגין הובא למנוחות בהר הזיתים לפני חצי יובל שנים ועל פי בקשתו הוא נטמן לצד עולי הגרדום מאיר פיינשטיין ומשה ברזני. לי עצמי יש קשר משפחתי אל ההר - סבי וסבתי, הרב נתן ושרה מיליקובסקי, קבורים בו ב'חלקת הפרושים'".

"ממשלת ישראל ומועצת בתי העלמין ירושלים בראשות הרב הלל הורביץ משקיעות רבות במיפוי שיטתי של קברי הר הזיתים, בחידוש מצבות, ובהכשרת שבילים וגידור. אנו פועלים להבטיח את הביטחון בהר בכדי שיהודים יוכלו להגיע להר ללא חשש", מבטיח ראש הממשלה במכתבו.

החגיגות עם אברהם פריד

הרב הלל הורביץ הודה לראש הממשלה ואמר כי "בזכות החיזוק הריבונות היהודית בהר הזיתים, יש עלייה במאות אחוזים של האנשים המגיעים בשנים אחרונות לפקוד את ציון בני משפחותיהם ורבותיהם בהר הזיתים, ואף גדל הביקוש לטמון את יקירהם בסמוך למקום המקדש", כשלדבריו, "בשנה וחצי אחרונות לא נופצה אף מצבה בהר הזיתים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר