בביקור בפולין

טראמפ: "נתמודד עם צפון קוריאה בעוצמה"

הנשיא האמריקאי נמצא במסע בן 16 שעות לפולין אחריו יגיע לכנס ה-G20 שיתקיים בגרמניה. טראמפ שאמור לפגוש את הנשיא פוטין, הצליח להרגיז ולהעליב את הרוסים (בעולם)

טראמפ במסיבת העיתונאים בפולין (צילום: הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פתח היום (חמישי) את מסעו השני באירופה מאז נכנס לתפקיד בביקור בטירה בפולין ובפגישה עם נשיא המדינה אנדז'יי דודה.

טראמפ צפוי לשאת נאום שבו יפרוש את חזונו לגבי יחסי ארה"ב-אירופה, ולפי קטע שפורסם על ידי הבית הלבן מהנאום הצפוי הוא יאמר ש"עתיד העולם נמצא בסכנה" וש"השאלה החשובה של זמננו היא אם למערב יש רצון לשרוד".

טראמפ והנשיא הפולני דודה לחצו ידיים בטירה המלכותית בוורשה, ששימשה מאות שנים כמעונם של מלכי פולין. מעמד לחיצת הידיים נערך ליד פסל משיש לבן בדמות המלך האחרון של פולין, סטניסלאב אוגוסט פוניאטובסקי, ולאחר מכן פנו השניים לשיחה פרטית.

טראמפ ודודה ערכו מסיבת עיתונאים משותפת ובה השיבו לשאלות כתבים. הנשיא האמריקני נשאל על הרגשתו במסעו הנוכחי, והוא השיב: "נהדר". זוהי מסיבת העיתונאים הראשונה שעורך הנשיא האמריקני בחו"ל מאז כניסתו לתפקיד בינואר 2017.

הנשיא האמריקאי התייחס למתיחות עם צפון קוריאה ואמר "כל מדינה שמעריכה חיי אדם לא יכולה לסבול שימוש בנשק כימי", והוסיף, "אנחנו נתמודד עם האיום מצד צפון קוריאה בצורה מאוד חזקה".

טראמפ הוסיף שהוא לא מותח קווים אדומים, כפי שעשה קודמו בתפקיד ברק אובמה, והבהיר שארה"ב חושבת על כמה צעדים חמורים ביחס לצפון קוריאה. "משהו צריך להיעשות בקשר לצפון קוריאה. צפון קוריאה צריכה לשאת בהשלכות ההתנהגות המאוד-מאוד רעה שלה", אמר טראמפ וקרא לקהילה הבינלאומית לשתף פעולה בנושא הצפון-קוריאני.

טראמפ נשאל אם לדעתו רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016 והשיב שייתכן שאכן הייתה התערבות רוסית - לא רק בארה"ב, אלא גם במדינות אחרות: "אף אחד לא יודע בוודאות".

כפי שצופה ממנו, טראמפ קרא במסיבת העיתונאים לבעלות בריתה של ארה"ב בנאט"ו להוציא יותר כסף על הגנתן. "עבר הזמן שבו כל המדינות בברית התחמקו מהמחויבויות הפיננסיות שלהן", אמר טראמפ.

הבית הלבן מסר שטראמפ ינצל את ביקורו בפולין כדי להראות את המחויבות שלו לברית הצבאית הצפון-אטלנטית, שאותה כינה בעבר "מיושנת". הנשיא האמריקני גם טען בעבר שחברות הברית הצבאית לא נושאות בנטל התשלומים על הגנתן כפי שעושה ארה"ב.

טראמפ נשאל גם על סרטון הווידאו שפרסם בטוויטר שלו, שבו הוא נראה "מכה" כתב של רשת CNN מחוץ לזירת היאבקות, והוא אמר שכלי התקשורת לקחו את הסיפור "יותר מדי ברצינות".

דונלד טראמפ הגיע לבירת פולין אתמול, והוא ישהה 16 שעות במדינה המזרח-אירופית. לאחר מכן ימשיך לגרמניה, שבה ישתתף בפסגת 20 המדינות המפותחות והעשירות בעולם ה-G-20.

ביום שישי צפוי טראמפ לפגוש את עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין בהמבורג, והשניים צפויים לדון בסוגיות שונות, בהן המלחמה בסוריה והפרובוקציה האחרונה מצד צפון קוריאה - שיגור טיל בליסטי בין-יבשתי. אך כבר במהלך הביקור בפולין הצליח טראמפ כדרכו בקודש להרגיז את הרוסים.

טראמפ אמר כי ארה"ב פועלת ביחד עם פולין להתמודד עם "ההתנהגות המערערת" של רוסיה. דודה אמר מצידו שהוא מאמין כי טראמפ מתייחס ברצינות רבה לביטחונה של פולין. דבריו אלו של הנשיא האמריקאי העליבו את מוסקבה.

בקרמלין מיהרו להגיב לנשיא האמריקני ומסרו שהם לא מסכימים עם דבריו שההתנהגות של רוסיה "מערערת". "אנחנו לא מסכימים עם גישה כזו", מסר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. הוא הוסיף שהקרמלין מצר על היעדר ההבנה בין רוסיה לבין ארה"ב לגבי הציפיות שלהן מעתיד יחסיהן. "מסיבה זו אנחנו ממתינים לפגישה הראשונה בין שני הנשיאים", אמר פסקוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר