בעל בית קפה - הכתבה הזאת עבורך

הצלחה כלכלית של בית קפה תלויה בשורה ארוכה של פרמטרים, אך הבעלים יכולים לבצע מספר פעולות כדי להגדיל את מספר הלקוחות ואת רמת ההכנסות. איך עושים זאת בצורה נכונה? כל הפרטים (אוכל, שיווקי)

להגדיל את הלקוחות בבית הקפה. אילוסוטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בתי קפה, מסעדות וברים מייצגים את אחד הענפים המסוכנים והפחות יציבים במשק הישראלי. לפי נתונים שפורסמו בסקירה של דן אנד ברדסטריט לשנת 2015, מחצית מהם נסגרים תוך שנתיים ו-70% נסגרים או משתנים בתוך 5 שנים.

הסיבות העיקריות לקושי בענף המזון ומשקאות הן רמת תחרות גבוהה, שינויים מהירים בהעדפות צרכנים ורגישות של הענף למצב כלכלי במשק. מנגד, בשנים האחרונות זינק מספר העסקים בענף ב-35% ומחזורי המכירות של רשתות הקפה הגדולות מגיעים למאות מיליוני שקלים.

בסקטור הדתי והחרדי המצב לא ממש שונה וזאת לצד הדגש החזק על כשרות. כך לדוגמא, בשנת 2010 היו בישראל 5,406 מסעדות, בתי קפה ופאבים, כאשר מתוכם נספרו 1,675 מקומות כשרים. זה נתון מדהים שעולה בקנה אחד עם שינויים בהרגלי הצריכה של ציבור שומרי המסורת. הוא מעיד על הביקוש למסעדות כשרות ועל הפוטנציאל הגבוה של בתי קפה באזורים שונים בארץ.

השאלה המתבקשת היא מה בעלי בתי קפה יכולים לעשות כדי להרחיב את היקף הפעילות שלהם. לאור הנתונים המופיעים לעיל, בעלי עסקים מן הסוג הזה לא יכולים להרשות לעצמם לקפוא על השמרים והאמת היא שאין סיבה שיעשו זאת.

לשפר את פעילות בית הקפה. אילוסטרציה. צילום: איקאה עסקים

כך תשפר את פעילות בית הקפה

רווחים בענף המזון ומשקאות בכלל ובתחום של בתי קפה בפרט הם פונקציה של ניהול נכון. בשביל לשפר את פעילות המקום צריך לנהל בצורה מסודרת את מצבת כוח האדם, לבחור היטב את העובדים ולוודא שיש להם את הניסיון המתאים. עובד מוצלח יזניק את רווחי בית הקפה, כי הוא יידע מה להציע ללקוחות ואף יגדיל את מכירות הקינוחים, העוגות ושאר המוצרים שמרכיבים את ההכנסה החודשית.

במקביל, בית קפה תלוי במידה רבה במיקום. לבית הקפה מגיעים כידוע שני סוגים של לקוחות: קבועים וארעיים. על הלקוחות הקבועים ניתן לשמור באמצעות שירות איכותי ומחירים אטרקטיביים, בעוד את הלקוחות הארעיים מניעים לפעולה על ידי שיווק מפה לאוזן, המלצות וכמובן מיקום גיאוגרפי.

אם בית הקפה לא עומד ביעדים במיקום מסוים, אפשר לשקול מעבר שלו לאזור אחר ולהגדיל את פוטנציאל התנועה. כמובן שקל יותר לעשות את זה לפני שמקימים את בית הקפה מאשר כשהוא כבר פועל, אך לרוב מדובר בהוצאה משתלמת שמחזירה את ההשקעה.

איך משפיע העיצוב על ההכנסות שלך?

כאשר בית הקפה מנוהל ומשווק בצורה נכונה, כל מה שנותר לעשות הוא לתחזק אותו מבחינת נראות ועיצוב. לאסתטיקה יש השפעה ישירה על ההצלחה של בית הקפה, כי אנשים נכנסים אליו לא רק בשביל לאכול ולשתות אלא גם למען החוויה. למזלם של בעלי בתי קפה, יש המון פתרונות זמינים.

הריהוט בבית קפה צריך להיות פונקציונאלי ואסתטי. עליו להיות מספיק נוח לישיבה ממושכת, אך מנגד גם ייחודי, אקסקלוסיבי ובעל ערך מוסף. ריהוט כזה יגרום ללקוחות להרגיש חלק ממשהו גדול יותר ויעודד אותם לחזור. המפתח להצלחה הוא הקדשת מחשבה לכל פריט ריהוט ולשפץ את בית הקפה אחת למספר שנים על מנת לשמור על מראה רענן ועדכני.

כמו כן, ריהוט יכול לעזור לבעלי בתי קפה להשיג בידול. ענף המסעדות מתאפיין כאמור בתחרות גבוהה, אך לכל מסעדה אמורה להיות טביעת אצבע ייחודית. בית קפה מצליח הוא זה שמרגש את הסועדים עם גירויים חזותיים, שפה עיצובית ברורה ואלמנטים שמתכתבים עם התפריט ומנות הדגל. כדאי להחליט מי קהל היעד של בית הקפה עוד לפני שפותחים אותו לפעילות ולהגדיר פרופורציות של צורות, סוגי חומרים וגוונים.

להחליט מי קהל היעד. אילוסטרציה. צילום: איקאה עסקים

כל הרהיטים במקום אחד

מי שמפחד מריהוט מחדש של בית הקפה צריך לדעת שהשד לא כל כך נורא. יש מקומות שאף נרתמים לקחת חלק בתהליך בחירת הרהיטים, כמו המחלקה הייעודית של איקאה עסקים. במחלקה ניתן למצוא מגוון רחב של פתרונות ריהוט, אחסון חכם ועיצוב עדכני בהתאמה אישית לכל עסק.

יתרה על כך, איקאה מספקת לבעלי מסעדות שמבצעים עסקה ראשונה בסך מינימום של 10,000 ש"ח המון הטבות בלעדיות. בין ההטבות הבולטות אפשר למצוא הנחה בשירותי הובלה והרכבה, ייעוץ ושירות אישי מטעם נציג מהמחלקה העסקית, אפשרות לרכישות אונליין ללא צורך בהגעה לחנות ואמצעי תשלום נוחים ביותר. בנוסף, לקוחות עסקיים באיקאה מקבלים שירות בו נציג מטעם החברה אוסף עבורם את המוצרים עד 3 ימי עסקים בכפוף לזמינות מלאי.

בשורה התחתונה, המטרה של בעלי עסקים קטנים היא לרכז כמה שיותר שירותים שונים תחת קורת גג אחת. בצורה כזו הם יכולים לחסוך זמן, כסף ומשאבים ולהמשיך לנהל את העסק בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב. בהקשר של ריהוט לבתי קפה מומלץ להביא בחשבון את היתרונות של איקאה לעסקים ולנצל אותם מוקדם ככל האפשר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר