בשלט רחוק

בצה"ל מציגים: ג'יפ ההאמר מופעל ממרחק. צפו

במרחק של 3 קילומטרים יושבים חיילים בתוך קרון ממוזג, ומפעילים באמצעות שלט רחוק ג'יפ קרבי חדש. ההליך עודנו בפיתוח, אך בצה"ל כבר מביעים סיפוק עצום • צפו (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ביציועו של הגיפ החדיש (צילום: דובר צה"ל ויואב זיתון, ynet)

באגף הטכנולוגיה הלוגיסטיקה של צה"ל, בבסיס הניסויים בדרום ראשון לציון, נמצא בתקופה האחרונה בהליך פיתוח מתקדם ג'יפ האמר ללא נהג שמופעל מרחוק, ובינתיים שלביו השונים מוכתרים בהצלחה.

כלי הרכב צפוי לשאת ציוד מבצעי עבור כוחות צה"ל בשטח אויב. על גבי ההאמר מותקנת מצלמה שמשדרת למפעיל שנוהג את הג'יפ ממרחק של עד כשלושה קילומטרים, מתוך קרון הפעלה ממוזג.

באט"ל מציגים גם רכב אוטונומי נוסף, 'סבל חי"ר', שיכול לשאת ציוד עבור לוחמים בתימרון וגם הוא מופעל מרחוק בצורה בטוחה, שכינויו הוא 'פרו רובוט'. גם נסיעה בתוך הנגמ"ש הגלגלי החדש "איתן", שנמצא על סף כניסה והצטיידות לחטיבות החי"ר, נחשפה כעת מול המצלמות.

חידוש נוסף הוא מדי לחימה חדשים שעשויים משילוב של כותנה ופוליאסטר. ניסוי אחרון שנערך בקרב חיילים זכה לביקורות חיוביות. ההצטיידות תחל בחודש נובמבר עבור יחידות מיוחדות בשלב הראשון ובעתיד ייתכן שגם חיילי החטיבות המתמרנות. המדים החדשים הם ללא כיסים קדמיים, קלים, מדיפי זיעה, מעכבי בעירה ועמידים יותר בתנאי שטח קשים. הם ישמשו את הלוחמים בפעילות מבצעית בלבד ולא באימונים או בשגרה. גוף אזרחי יספק ללוחמים את המדים החדשים לפי תפירה אישית. אותו גוף ידאג גם לכבס את המדים באופן מותאם.

בנוסף למדים מפתחים בצה"ל סט של ציוד לחימה חדש ללוחמי החי"ר בגדודים, שכולל אפודי ווסט חדישים ללוחמים ומותאמים ייחודית ללוחמות, וברכיות "רובוקופיות" שמתכופפות בהתאם לתנועת הברך.

קצין בכיר באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מסכם בסיפוק: "צה"ל היום הוא צבא אימתני, והלוגיסטיקה לא תעכב שום תכנית מטכ"לית ולא תהיה תירוץ לאי השגת ההישג המבצעי, באש, בהתקפה ובהגנה".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר