החלטה אנטישמית באונסקו

הזיה: 'מערת המכפלה אתר מורשת פלסטיני'

בהחלטה כמעט צפויה מראש אישרה וועדת המורשת של אונסקו את ההצעה הפלסטינית להכריז על מערת המכפלה אתר מורשת פלסטיני תוך התעלמות מההיסטוריה (מדיני)

(צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

החלטה פוליטית הזויה: וועידת המורשת של אונסק"ו (ארגון החינוך, המדע והתרבות של האומות המאוחדות) אישרה בצהריים (יום ו') את ההצעה הפלסטינית להכריז על מערת המכפלה וחברון כאתר מורשת עולמית פלסטיני. ההצעה עברה ברוב של 12 תומכים, לעומת 3 מתנגדים ושישה נמנעים. זאת למרות דוח וועדה שקבעה שהפלסטינים לא עמדו בשום קריטריון שנדרש לשם כך.

בישראל הגיבו בזעם על הההחלטה שמתעלמת מההיסטוריה. יו"ר הביתה היהודי שר החינוך נפתלי בנט, המשמש גם יו"ר הוועד הישראלי לאונסק"ו, אמר כי "הצבעת אונסק"ו מבישה, הקשר היהודי לחברון חזק מכל הצבעה". בנט הוסיף כי הקשר היהודי לחברון קיים מזה אלפי שנים. "יש לדחות בבוז את ההחלטה", אמר בנט, "ולפעול ביתר שאת לחיזוקה של עיר האבות".

הוא הוסיף ואמר כי "מאכזב ומביש לראות איך פעם אחר פעם ארגון אונסק"ו מכחיש את ההיסטוריה ומעוות את המציאות כדי לשרת, בצורה מודעת, את המנסים למחוק את המדינה היהודית מעל המפה. ישראל לא תחזור לשתף פעולה עם אונסק"ו כל עוד הגוף משמש כלי לניגוח פוליטי במקום ארגון מקצועי".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מהליכוד אמר כי "אין סוף לצביעות. הפלסטינים ממשיכים בקמפיין ההסתה והשקרים שלהם באמצעות אונסק"ו. אונסק"ו נחשף במערומיו בהחלטה הזאת. בעוד שדאעש מחריב אתרי מורשת היסטוריים בחלב, תדמור, מוצול ואחרות, אונסק"ו בוחר להתרכז בחברון ומערת המכפלה שלא היו, ולא יהיו תחת סכנה כל זמן שמדינת ישראל קיימת. את ההיסטוריה אי אפשר לשכתב ואי אפשר למחוק. אברהם אבינו קנה בכסף מלא את מערת המכפלה בחברון והיא מקום קבורת אבותינו מאז ולתמיד. תגובתנו תהיה לחזק ולהעמיק את החיבור שלנו לעיר היהודית בחברון".

שגריר ישראל לאונסק"ו כרמל שאמה הכהן אמר זמן קצר לפני ההצבעה כי "בניגוד לסיכום עם היו"ר הפולני, שהבטיח לדאוג שההצבעה החשאית תיערך מאחורי פרגוד, נערכה ההצבעה ה'חשאית' לעיני כל באמצע האולם כשמסביב כל מצביע עשרות עיניים ומעליו עשרות מצלמות. זה סוגר את האפשרות שאותה מדינה ערבית תצביע עבורנו ועכשיו רק נס יכול לעזור אם נקבל קולות מפתיעים". ואכן, כאמור, רוב נציגי המדינות הצביעו בעד ההצעה הפלסטינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר