הקו השמרני ניצח

בוטלה השתתפותם של פוליטיקאים ב'וועידת המודיע'

עיתון 'המודיע' הודיע כי עקב "הערות מחנכים" ולאחר "שיקול דעת מחדש" - לא ישתתפו פוליטיקאים ב'וועידת המודיע' • "כיכר השבת" חושף את הסיפור המלא מאחורי הקלעים (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השר ליצמן ב'וועידת המודיע' בשנה שעברה (צילום: משה גולדשטיין)

עיתון 'המודיע' הוציא הערב (מוצאי שבת) הודעה רשמית לפיה עקב "הערות מחנכים" ולאחר "שיקול דעת מחדש", הוחלט כי "ועידת המודיע לכלכלה ועסקים" המתקיימת מחר ב'אווניו', תכלול "מושבים ודיונים בתחומי כלכלה ועסקים בלבד".

עוד נאמר בהודעה כי "בשל כך, לא ישתתפו פוליטיקאים בועידה וייערך פאנל חילופי בשעות הערב, במקום הפאנל הפוליטי שתוכנן".

בכך נפתחה חרושת שמועות בציבור החרדי על סיבת הביטול שמהווה בעצם את קריסתה בפועל של הועידה שתהפוך מכנס קיסריה יוקרתי לציבור החרדי לעוד ועידה פנים חרדית שספק אם תצליח לייצר עניין וכל זה קורה שעות ספורות לפני פתיחת הוועידה.

אך מה באמת הוביל להחלטה? "כיכר השבת" עושה סדר.

כזכור הראשון שביטל את השתתפותו, כפי שנחשף ב"כיכר השבת" היה ראש הממשלה בנימין נתניהו כשעל פי הגירסה הרשמית נמנע ממנו להשתתף בשל אילוצי לו"ז כמו גם השתתפותו באזכרה לאחיו יוני הי"ד שנהרג במבצע אנטבה.

מנגד גורמים פוליטיים העריכו כי לנתניהו לא נוח כעת לקבל חיבוק חרדי זאת על רקע ביטול מתווה הכותל, חוק הגיור, סערת השבת ולחצי הארגונים הרפורמים והליברליים בארה"ב.

גם השתתפותם של השרים ישראל כץ, נפתלי בנט ומשה כחלון עוררה ביקורת זאת על רקע מעורבותם מי בחילולי השבת, במשבר סביב חוק הגיור או בפגישות עם הרפורמים שעוררו זעם חרדי.

בהמשך לכך וללא קשר הגיעו בימים האחרונים טענות של אישי חינוך ורבנים בציבור החרדי על פריצת הגדר ועל העצמת פוליטיקאים והערצתם כדוגמא לחיקוי זאת בעוד במגזר החרדי מעריצים רק דמויות רוחניות.

ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הקלעים התנהל מאבק ייצרי וסוער בקרב בכירי עיתון "המודיע", בין ההנהלה (קנופף-שכטר) למערכת (שניידר-אירנשטיין).

המערכת הינה בעלת סגנון וקו שמרני המבקש להדגיש את הדמויות הרוחניות ואישי החינוך ולטענתם ההנהלה המבקשת להרוויח כסף נסחפת לסגנון פתוח יותר וגורמת בעקיפין להערצת פוליטיקאים.

לדברי גורמים המעורבים במאבק הפנימי, הצדדים לא מסתדרים לאורך כל השנה, ולקראת הוועידה זה הלך והחמיר. "כבר אחרי הוועידה הקודמת מאד כעסו במערכת על הגעת ביבי וכדו', בסוף זה התפוצץ. הגיעו תלונות של אנשי חינוך חסידיים שיש הגזמה בפירסומים ויש העצמה של פוליטיקאים ושזה לא מתאים לקו השמרני של של העיתון וכעת הכל התפוצץ".

המפסיד העיקרי מירידת הערך של הוועידה הוא בראש ובראשונה שר הבריאות יעקב ליצמן שמעמדו כ"מאמי הלאומי" נפגש קשות לאחרונה בצל המשבר בבית החולים 'הדסה' כשכעת גם מפגן הכוח בדמות 'ועידת המודיע' מתבטל.

מפסיד נוסף הוא כמובן עיתון 'המודיע' שמבקש באמצעות הוועידה להגדיל את ההכנסות והרווחים, אך כעת ביטול השתתפותם של הפוליטיקאים וירידת רמת העניין בוועידה, עשויה לפגוע במאמצים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר