עונת המונסון

גשם ביפן: 18 נהרגו ומאות אלפים נמלטו

גשמים עזים במיוחד בדרום מערב יפן גרמו למפולות בוץ אדירות ולהצפות שהביאו למותם של לפחות 18 בני אדם ולפינויים של מאות אלפים שבתיהם בסכנת קריסה (בעולם)

(צילום: מתוך טוויטר)

לפחות 18 בני אדם נהרגו לאחר שגשמים כבדים גרמו בימים האחרונים לשיטפונות ולמפולות בוץ בדרום מערב יפן באיזור העיר אסקורה. כך דיווחה במוצ"ש, NHK, סוכנות הידיעות הממלכתית במדינה.

15 בני אדם נהרגו במחוז פוקואוקה ושלושה במחוז אויטה. צו פינוי שהוצא עדיין תקף עבור כ-105 אלף איש שבתיהם בסכנה. בצילומים אוויריים שפורסמו בתקשורת היפנית וברשתות החברתיות ניתן לראות כיצד נהרות גואים במים שוטפים שטחים, ממוטטים בתים וסוחפים כבישים עם המכוניות שעליהם.

על פי הדיווח היפני, יותר מ-7,800 אנשי הצלה ממשטרת פוקואוקה וכוחות ההגנה של יפן עובדים מסביב לשעון בחיפוש אחר נעדרים. עם זאת, מזג האוויר מקשה מאד על פעולות ההצלה והופך אותן לקשות במיוחד.

למרות כמויות הגשמים האדירות, גשמים נוספים צפויים לרדת, עקב עונת המונסון המשפיעה על מזרח אסיה. ההערכה היא ש-50 מ"מ נוספים של גשמים יכולים לגרום להתחדשות מפולות הבוץ בפוקואקה, המחוז שהוכה קשות בגשמים.

לאור האסון, סוכנות הידיעות של הקיסרות היפנית הודיעה כי בתו הבכורה של הקיסר אקיהיטו, הנסיכה מאקו, החליטה לדחות את ההודעה הצפויה על אירוסיה, מתוך התחשבות בתושבים באזור האסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר