הגר"ד לאו מתנער

"נחשפו 'הרשימות השחורות' של רבני חו"ל"

יותר ממאה וחמישים רבנים מחו"ל מופיעים ברשימה חסויה, שלפי דיווח סוכנות הידיעות AP ערכה הרבנות הראשית, במטרה לסמנם כלא ראויים להתעסק בענייני מעמד אישי ביהדות (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אווניקה טראמפ והרב יחזקאל לוקשטיין שגייר אותה. גם הוא ברשימה (צילום: שאטרסטוק ומתוך יוטיוב)

160 רבנים בחו"ל מ-24 מדינות שונות, ביניהם גם חסידי חב"ד ורבנים אורתודוקסיים מודרניים, אינם מוכרים לנושאי בירור יהדות ומעמד אישי - כך עולה היום (ראשון) עם חשיפת "הרשימות השחורות" של הרבנות הראשית.

זה זמן שנטען אודות קיומן של רשימות אלו, אך ברבנות הראשית סירבו לפרסם אותן ואף לאשר את דבר קיומן. כעת הן מתפרסמות, על פי דיווח של סוכנות AP.

בין השמות המוכרים שברשימה: הרב יחזקאל לוקשטיין - שגיורו את איוונקה טראמפ, בת הנשיא, עורר סערה הלכתית וציבורית, והרב דניאל קראוס, רבה של קהילת 'ישורון' אליה השתייכו עד לא מזמן בני הזוג איוונקה וג'ארד קושנר.

טראמפ מחמיא לרב שגייר את איוונקה (צילום: מתוך YouTube, ערוץ LIVE ON AIR NEWS)

הרב ברוך גודמן חסיד חב"ד המשמש כרב הקמפוס של אוניברסיטת 'ראטגרס', הרב יהושע פאס ממייסדי ארגון 'נפש בנפש' והרב אדם שאייר, מבכירי הרבנים האורתודוקסים בקנדה - מופיעים אף הם ברשימות.

על פניו נראה, כי חלק מהרבנים הנוספים שברשימה הוסמכו לרבנות בידי פוסקי הדור דוגמת מרן הגר"מ פיינשטיין זצוק"ל.

בתגובה לדיווח זה, פרסם הרב הראשי הגר"ד לאו מכתב התנערות חריג מהרשימות אותן אכן ערך גורם ברבנות הראשית: "הרב הראשי נדהם לגלות רשימה זו, הדברים נעשו שלא על דעת הרב וללא הסכמתו", נכתב בהודעה מטעם לשכתו.

"איך קורה שיוצאת רשימה לאור עולם מבלי לעדכן את הרב - לא ברשימה ולא בעצם פרסומה", נוזף רפאל פרנק, הרל"ש, במכתב החריג למנכ"ל משה דגן, ומורה לזמן לבירור מיידי את מנהל מחלקת אישות וגיור ברבנות, איתמר טובול, העומד לדבריו מאחורי הרשימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר