לאחר כישלון הגישור

בג"ץ דחה את עמדת הורי הילדים חולי הסרטן: לא תיפתח מחלקה בשערי צדק

שופטי בג"ץ הכריעו בעתירת הורי הילדים חולי הסרטן שטופלו במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עין כרם והתייצבו לצד משרד הבריאות: "לא מצאנו עילה לתת צו על תנאי" (חדשות)

תלם יהב, ynet | כיכר השבת |
ליצמן לצד אוהל המחאה שהקימו ההורים (צילום: הדס פרוש ויונתן זינדל, פלאש 90)

שופטי בג"ץ הכריעו הערב (יום א') נגד עמדת הורי הילדים חולי הסרטן שטופלו במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עין כרם, והתייצבו לצד משרד הבריאות המתנגד לפתיחת מחלקה נוספת בבית החולים שערי צדק: "לא מצאנו עילה לתת צו על תנאי בעניין פתיחתה של מחלקה המטו-אונקולוגית בבית החולים שערי צדק".

השופטים יורם דנציגר, עוזי פוגלמן ונועם סולברג הוסיפו כי "הסבל והמצוקה שהביעו לפנינו ההורים שילדיהם נאבקים במחלה הארורה נוגעים ללב, ואנו משוכנעים כי הם חותרים להשגת הטיפול המיטבי עבור ילדיהם... אכן נעשו מאמצים גדולים להגיע לפתרון מוסכם, אך משהדבר לא נסתייע, לא היה מנוס מדיון והכרעה לפי שורת הדין".

שופטי ההרכב ציינו גם כי "המדינה אינה מתנגדת ליישומו של המתווה שהוצע בצו על תנאי, וככל שתיפתח הדרך ליישום מתווה כאמור, חזקה עליה שתעמוד בהסכמתה זו. אנו תקווה שעל אף התוצאה המשפטית שאליה הגענו, תימצא הדרך להושטת הטיפול הרפואי המיטבי לילדים החולים, שהם אלה שעומדים במוקד העניין שלפנינו. בכך הסתיים טיפולנו בהליך זה".

השופטים דנו בעתירה שהגישו ההורים לילדים חולי הסרטן במחלקה להמטו אונקולוגיה בבית החולים הדסה, שממנה התפטרה קבוצת רופאים בשל שינויים שנכפו עליהם על ידי ההנהלה. בשבוע שעבר, לאחר שנכשלו מאמצי הגישור של השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, החלו שופטי ההרכב לשרטט את המתווה שבכוונתם לפרסם.

השופטים דחו את הבקשה של העותרים (הורי הילדים המאושפזים במחלקה) לתת צו ביניים המורה על פתיחת מחלקה חדשה בבית החולים שערי צדק, ובכך בעצם רמזו שהאופציה ירדה מהפרק ואין בכוונתם לכפות על משרד הבריאות לעשות זאת.

יחד עם זאת ביקשו השופטים מהמדינה לנמק מדוע התנגדה להעברת שניים-שלושה רופאים למרפאה המטו אונקולוגית בשערי צדק. הצעה הזו הועלתה כבר בשלב הגישור על ידי השופט בדימוס רובינשטיין, אבל היה אז משרד הבריאות זה שהתנגד לה, והרופאים דווקא הסכימו.

מדובר במרפאה ולא במחלקה, שפועלת שנים רבות ברישיון בתוך שערי צדק. ההבדלים בין מרפאה למחלקה הן אפשרויות הטיפול: בעוד במחלקה ניתן לתת מגוון רחב יותר של טיפולים, הרי שבמרפאה האפשרויות מצומצמות – ובוודאי לא ניתן לבצע השתלות מח עצם.

במשרד הבריאות דנו בנושא לאחר שבג"ץ נתן להם 48 שעות להסביר את התנגדותם – השופטים רמזו למשרד הבריאות שאם ימשיכו להתנגד, יכפה עליהם את המתווה הזה. ביום חמישי הודיעו עורכי הדין של המדינה לשופטים כי הם מסירים את התנגדותם, אך דרשו שהתנאים לכך יהיו כפי שהציע המגשר: שלושה רופאים לכל היותר; למרפאה ולא למחלקה חדשה; הרופאים יטפלו רק בילדי הדסה לשעבר, והפתרון יהיה זמני עד סוף השנה הנוכחית. לרגע היה נדמה כי המשבר נפתר, אולם אז הקשיחו הרופאים את עמדותיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר