עסקה בדרך?

חמאס דורש גם את שחרור רוצחו של השר זאבי במסגרת העסקה

למרות ההכחשות של ישראל, גורמים פלסטינים מתעקשים כי המשא ומתן הלא ישיר בין חמאס לישראל בעניין עסקה נוספת לחילופי שבויים ואסירים בין הצדדים "עבר כברת דרך" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפגנה למען שחרור סאדאת, שבתמונה (צילום ארכיון: Najeh Hashlamoun /Flash90)

העיתון 'אל-חיאת' מדווח הבוקר (שני), כי חמאס סיכמה עם המודיעין המצרי כי הוא האחראי להשלים את העסקה עם ישראל, במסגרתה היא תשחרר מאות אסירים פלסטינים בתמורה לשחרור "ארבעה שבויים ישראלים".

לפי המקורות שוחחו עם העיתון היוצא לאור בלונדון, יחיא סנוואר מנהיג חמאס ברצועת עזה, הוא שסיכם עם הבכירים המצרים את תפקידם בהשלמת העסקה, כפי שאירע ב'עסקת שליט' לפני כשש שנים. "ארבעת השבויים" המדוברים הם כמובן סמ"ר אורון שאול שנהרג בתקרית הנגמ"ש בסג'עייה וסגן הדר גולדין שנהרג בדרום רצועת עזה - במבצע 'צוק איתן', וכן אברה מנגיסטו הלוקה בנפשו שחצה את גדר הגבול לרצועה לפני כשלוש שנים ובן מיעוטים נוסף שנקלע לשם בנסיבות דומות.

הערכת הגורמים הללו, שהעסקה עשויה לכלול עשרות מראשי החמאס וכן מנהיגים פלסטינים נוספים דוגמת כמו מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין אחמד סאדאת האחראי בין ביתר לרצח השר רחבעם זאבי (גנדי), וחבר הוועד המרכזי של הפת"ח מרואן ברגותי שהורשע באחריות לפיגועים רבים.

משפחת גולדין בסרטון חדש, העוקץ את נתניהו ודורש להגביר את הלחץ על חמאס המחזיק בגופת בנם הדר (צילום: מתוך 'הדר שלי' בפייסבוק)

בקהיר בירת מצרים נמצאת כעת משלחת חמאס שהנציג הבכיר בה הוא מרוואן עיסא סגן המפקד הכללי של 'עז א-דין אל קסאם' - כך לפי דיווח זה - כשלפני שבועיים ביקרה במקום משלחת ישראלית רמת דרג לצורך עסקה זו.

לדברי הגורמים הפלסטינים המצוטטים בעיתון, "חמאס פועלת לתקן חלק מהטעויות והדברים השליליים שנלוו לעסקה הקודמת, ומסרה להנהגה המצרית שמות של 56 ממשוחררי עסקת שליט שישראל עצרה בשנים האחרונות. סינוואר ביקש מההנהגה המצרית לעקוב אחר הסוגיה של אותם אסירים ולסיים אותה, מתוקף העובדה שמצרים היא שנתנה חסות לעסקה הקודמת ופעלה להשלמתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר