"עושר בהשקפות ובדעות"

פרקליט המדינה: "רוצים לראות יותר משפטנים ומשפטניות חרדים"

במכתבו של שי ניצן לעו"ד חרדי, פורס מי שעומד בראש מערכת התביעה הכללית את שאיפתו ותכניותיו להגברת שילובם של חרדים וחרדיות - מעבר ל-16 המשפטנים הנוכחיים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ניצן, עם משפטן חרדי. אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

לאחרונה העלה פרקליט המדינה שי ניצן על הכתב, את השקפת עולמו בעניין שילובם של חרדים בפרקליטות, במכתב ששלח למשפטן חרדי צעיר העובד במחלקה למשפט אזרחי, יעוץ וחקיקה במשרד המשפטים.

לדבריו במכתבו לאליעזר שופט, כשהוא נכנס לתפקידו כפרקליט המדינה לפני כ-4 שנים הוא החליט לשים דגש על שילוב אוכלוסיות בעלות ייצוג נמוך בשירות הציבורי בכלל ובפרקליטות בפרט - לרבות החרדים.

וכך הוא כותב: "גם היום, כמו אז, הנני סבור כי הצבת יעד של שילוב מגזרים שכאלה הינו אחד מיעדינו בשירות הציבורי, כמי שאמונים על בניית אותם 'סדרי עולם אמיתיים של צדק'". לדבריו, חלה התקדמות בענין זה, כש"בעבר לא היה כמעט אף עובד חרדי בפרקליטות. כיום, כבר עובדים בפרקליטות 16 חרדים, והיד עוד נטויה".

"כשנכנסתי לתפקידי החלטתי לשים דגש על שילוב זה". ניצן, לאחר ההחלטה על מינויו לפרקליט המדינה (צילום: אלי מנדלבאום, ynet)

"אנחנו משתפרים, אבל היינו רוצים לראות יותר משפטנים ומשפטניות חרדים מוכשרים מגיעים אלינו. שילוב חרדים הוא צעד חשוב ומרכזי כחלק ממגמת שילוב החרדים בחרה הישראלית. שירות ציבורי הכולל בתוכו בנים ובנות של כלל הקבוצות השונות בחברה הישראלית, על מאפייניהן השונים, יהיה טוב יותר, חזק יותר ועשיר יותר בהשקפות ובדעות".

מכתבו של פרקליט המדינה (סריקה)

פרקליט המדינה מביע את תקוותו כי שני הצדדים יצאו נשכרים מההשתלבות של חרדים בשירות הציבורי בכלל ובפרקליטות בפרט, על ידי "הפגת דעות קדומות והזדמנות למשתלבים להיות סוכני שינוי - הן בחברה שלהם והן במילוי התפקיד המקצועי שלהם", כלשונו.

"נשמח לראותכם בין שורותינו", הוא מסיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר