תיק 3,000

בין הנחקרים בפרשת הצוללות: אבריאל בר-יוסף

המשנה לשעבר לראש המל"ל תת-אלוף במיל' אבריאל בר יוסף, הוא אחד מששת החשודים שעוכבו הבוקר לחקירה. מלבדו נחקרים אחד ממקורבי ראש הממשלה נתניהו (חדשות)

אבריאל בר יוסף, ארכיון (צילום: מתוך ynet)

המשנה לשעבר לראש המל"ל תת-אלוף במיל' אבריאל בר יוסף, הוא אחד מששת החשודים שנעצרו הבוקר (שני) לחקירה במסגרת פרשת הצוללות - תיק 3,000.

בר יוסף שימש בתפקיד במועצה לביטחון לאומי מ-2009 ועד 2015. וקודם לכן, כיהן כמנהל ועדת חוץ וביטחון של הכנסת ומנהל הוועדה לתקציב הביטחון.

בעבר ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו למנותו לתפקיד ראש המל"ל אך בשל חשד למעורבותו לכאורה בפלילים מועמדותו ירדה מהפרק.

בן יוסף חשוד כי במסגרת תפקידו קידם את ענייניו של איש עסקים פרטי גרמני המקורב לו, זאת בתמורה לשוחד, בין היתר באמצעות הטבות וכספים לו או למי מבני משפחתו, ומבלי שדיווח כדין על הקשר ביניהם.

עו"ד זאק חן, שמייצג את בר יוסף, אמר: "לאחר חודשים ארוכים שדבר החקירה התפרסם, מר אבריאל בר יוסף שמח שסוף-סוף ניתנת לו ההזדמנות להשיב לכל שאלה בעניין ולהפריך את הטענות".

בנוסף לבר יוסף נעצרו חמישה חשודים נוספים אחד מהם הוא עו"ד המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו.

מהמשטרה נמסר: "במסגרת חקירה משותפת של משטרת ישראל, רשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה, עוכבו היום בבוקר שישה חשודים לחקירה באזהרה בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ וכן הלבנת הון, בכל הקשור לביצוע רכש ביטחוני במסגרת פרשה 3,000".

עוד נאמר בהודעת המשטרה: "בזמן התרחשות האירועים היו חלק מהחשודים המעורבים עובדי ציבור ואילו אחרים פעלו במגזר הפרטי. החקירה מתנהלת בלהב 433-יאל"כ (היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית) ומתבצעת בשיתוף פעולה מלא עם פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, וכן בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר