"אני שבור ועצוב מהפטירה"

הילד הראשון של 'לב טהור' מדבר: "הכת הזו לא תשתנה"

ר"ק, הילד הראשון של כת "לב טהור", שלאחרונה נמלט ממנה - מספר לראשונה על המתרחש בה, טוען כי שלמה הלברנץ לא ממש שלט בקהילה וחושף מי לקח את הכת לקיצוניות ובדלנות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נחמן הלברנץ (צילום מסך: Windsor Star, יוטיוב)

פטירתו הפתאומית של שלמה הלברנץ, מנהיג כת 'לב טהור', גרמה להלם בקרב חסידיו ותלמידיו וכן יצרה שיח על מנהגי הקהילה החסידית הבדלנית והקיצונית שיש המגדירים אותה ככת של ממש, כפי פסיקת בית המשפט.

הנעלם הגדול הינו האם הקהילה תמשיך בדרכה למרות פטירת מנהיגם או שאולי תתפרק.

גורמים המעורים בנעשה בקהילה הסגורה מזכירים את נחמן הלברנץ, בנו של מנהיג הכת, וכן את מאיר רוזנר כמי שימשיכו להוביל את הכת בדרכו של המנהיג המייסד.

עוד בנושא:

במידה מסויימת הם אלו שכבר מנהלים בפועל את הקהילה בשנים האחרונות תחת הנהגתו של המנהיג שנפטר.

לטענת הגורמים, הם אלו שאחראים להקצנה הנוספת והחדה יותר מזו שהיתה בימים שהלברנץ המנוח שלט בקהילה ביד רמה.

מי שגדל במשך שנים על ברכיו של הלברנץ ואף זכה לשמש אותו במשך תקופה של מספר שנים הוא ר"ק, שלאחרונה נמלט מהכת.

הבוקר, הוא כותב לחבריו: "אני פשוט בהלם. אני שבור ועצוב מאוד בעקבות הפטירה של מנהיג הקהילה. אני עוד לא מוכן נפשית לכל מה שקרה. אני הייתי הילד הראשון שנולד לקהילה של הרב הלברנץ עוד בצפת. הרב היה הסנדק שלי בברית. בגיל שנתיים עברו ההורים שלי לארה"ב יחד עם האדמו"ר, זה היה בשנת 90, כמה שנים לפני מלחמת המפרץ".

כך זה נראה מבפנים: העיתונאית שנכנסה לתוך 'לב טהור' (Inside LTז)

"הדם שלי שותת", כתב ר.ק., "אני מכיר הכל מבפנים ומי ששלט בקהילה ב-20 שנה האחרונות זה לא היה הרב הלברנץ אלא מאיר רוזנר שהשתלט על כל הקהילה והוא מספר אחד שם.

"80 אחוז מכל הבלאגן שמתרחש שם בכת במשך ה-18 שנים האחרונות זה הוא. נכון שגם לרב הלברנץ היה קיצוניות ובדלנות והמדיניות היתה להיות קשור ודבוק לאדמו"ר אולם רוזנר לקח את זה למקום לא טוב. מקום לא בריא בכלל. כל ההתעללויות וכל התנכלויות זה רוזנר ולכן הכת הזאת לא תשתנה".

מנהיג הכת שלמה הלברנץ (מתוך טוויטר)

אותו בחור מספר כי "אני סבלתי מרוזנר ומי שהיה שומע לי זה היה הרב הלברנץ שהיה מנסה לעזור לי אבל תמיד בסוף הוא היה המילה האחרונה והיה הורס הכל. כל המשפחה שלי ההורים והאחים והאחיות נמצאים שם ואני לא יכול לדבר איתם בגלל אותו מנהיג שעוקב אחריהם ובודק ועוקב כל מה שהם עושים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר