משבר 'הדסה'

אוהל המחאה פורק; ההורים ימשיכו להילחם

לאחר החלטת בג"ץ כי אינו מתכוון להתערב במשבר ב'הדסה' וכי לא תפתח מחלקה בשערי צדק, פירקו הורי הילדים החולים את האוהל שהוקם בגן סאקר כשהם מבטיחים להמשיך להיאבק (בריאות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
מיטות בית החולים שדה (צילום: באדיבות המשפחות)

לאחר פסיקת בג"ץ שקבע כי לא יתערב במשבר בהדסה ולא יורה באופן סופי על פתיחת מחלקה המטו אונקולוגית לילדים בבית החולים שערי צדק, פירקו הבוקר (שני) הוריהם של הילדים חולי הסרטן את אוהל המחאה שהקימו בגן סאקר בירושלים.

ההורים שמאבקם בינתיים נכשל, הדגישו כי בכוונתם להמשיך במאבקם וכי הם לא מתכוונים להרים ידיים, אך יפעלו רק על פי החוק.

ההורים מקווים שפסק הדין יאפשר טיפול בשערי צדק. "אנחנו מקווים שהמתווה יאפשר לשערי צדק לפעול מעבר למתווה (סוף שנת 2017 נ.ל) וללא ההגבלות שבו, בכפוף לרישיונות הקיימים כיום", הסבירו. המתווה המוצע אמור היה לתת פתרון למשבר המתגלגל מאז מרץ השנה, עם התפטרות תשעה רופאים מהמחלקה בהדסה בשל שינויים שכפתה עליהם ההנהלה. מאז טוענים ההורים שהטיפול במחלקה אינו מקצועי ומספק, ולא נותן מענה לצרכי הילדים החולים באזור ירושלים.

בתגובה רשמית וארוכה לאחר מתן פסק הדין של בג"צ כתבו ההורים: "הכותרות רעשו ביממה האחרונה "בג"צ דחה את בקשת ההורים", למעט חיוכו של "פרופ' זאב רוטשטיין" בצאתו מבית המשפט, לא נראה שהיה מישהו בבית המשפט ששמח שילדים במרחב ירושלים נשארים ללא טיפול אונקולוגי.

"אילו בג"צ היו חושבים שאנחנו ההורים לא צודקים כפי שטוען שר הבריאות, ואנחנו מסכנים את הילדים שלנו, הוא היה מגלגל את אותנו ואת העתירה מכל המדרגות והם לא היו כותבים בסיום פסק הדין "אנו תקווה שעל אף התוצאה המשפטית אליה הגענו, תמצא הדרך להושטת הטיפול הרפואי המיטבי לילדים החולים" תוך הבנה ברורה לאחר בחינת כל הראיות שכיום לא ניתן טיפול אונקולוגי ראוי לתושבי ירושלים בבית החולים הדסה עין כרם, ולצערו בג"צ מנוע מלדון בעניינים פנימיים מנהלתיים של הרגולטור, ולכן החליט לא להחליט".

"כהורים לסרטן", הם כותבים", אנחנו רגילים בריצה למרחקים ארוכים, אנחנו מכירים את העובדה שאין מושג של 'זבנג וגמרנו' אלא החיים מאלצים אותנו להתמודד עם תהליכים שהם לפעמים איטיים וטחנות הצדק טוחנות לאט.

"אנו במלחמה של האור מול החושך, של הרע מול הטוב, עבורנו בג"צ היה עוד גשר שהיינו צריכים לעבור בדרך אל הניצחון, זכינו להכיר עוד אנשים מדהימים שתומכים בנו, הציבור כיום מכיר טוב יותר את המאבק ועוזר לנו בפעילות, בעיקר היה חשוב לנו שהציבור הבין שלא מדובר במשהו מקומי, אלא במערכה כלל ארצית, בקריסה טוטלית של אונקולוגיה ילדים בארץ, כיום 9 מתוך 42 אונקולוגים בארץ הלכו לבית, בגלל גאווה של שר בריאות שטען שהוא מבין טוב מהרופאים, והם לא יחליטו מה טוב לילדים".

ההורים הוסיפו ותקפו את ליצמן: "האם הגיוני שאדם יכנס לניתוח לב אצל רופא שיניים? אז למה שר הבריאות מכריח את הילדים חולי הסרטן בירושלים לעבור טיפולים אצל כאלו שלא הוכשרו לכך, למה אנחנו מופקרים אצל "סנדלרי הדסה"?.

"עיר בירה אבודה, אין מחלקה אונקולוגית בירושלים, למרבה מזלנו הרופאים שלנו היו מוכנים לאבד משכורות ומשרה בשביל לחשוף את השחיתות, האם יהיו עוד "חושפי שחיתות" בהדסה שיהיו מוכנים להקריב את מעמדם למען המטופלים?".

"שמענו", הוסיפו ההורים, "ששר הבריאות רוצה לחוקק חוק נגד מעבר רופאים, האם הוא חושש מגלים נוספים של חושפי שחיתות בהדסה, והוא רוצה לחייב אותם על פי חוק לסכן את חייהם של המטופלים לפי הוראה של זאב רוטשטיין? אחרי ההשפלות שעברו הרופאים שלנו מי ירצה לחשוף שחיתות, מי ירצה שהבריון של מערכת הבריאות בישראל יאיים על חייו שהוא יירה בו?.

"ליצמן ברוב גאוותו ניסה לתלות אות קיין על הרופאים המסורים שלנו ניסה לעשות מהם דוגמה למה יקרה למי שיחשוף שחיתות במערכת הציבורית במשמרת שלו, ואסר עליהם לעבוד בבתי חולים אחרים".

"אנחנו יודעים שנתניהו מפחד, לאחר ההתערבות של שרה, למחרת מצאנו את ראש הממשלה מבקר את ליצמן בביתו תוך התחנפות ובזיון מעמדו. ולחברי הקואליציה שנתנו יד להרג ילדים חולים בירושלים אנו מזכירים את שירו של ביאליק
אִם-אַחֲרֵי הִשָּׁמְדִי הַצֶּדֶק יוֹפִיעַ – יְמֻגַּר-נָא כִסְאוֹ לָעַד! נְקָמָה כָזֹאת, נִקְמַת דַּם יֶלֶד קָטָן עוֹד לֹא-בָרָא הַשָּׂטָן", חתמו ההורים הזועמים את מכתבם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר