המסמכים נחשפים

בלעדי: חוזה השכירות של ישיבת 'שער התלמוד' הסתיים כבר בשנת 2008

במכתב ששלח אז ראש הישיבה לעיריית בני ברק הוא ביקש הארכה ואף הצהיר כי יפנה את הישיבה לאחר סיום הבוררות: "אם יוחלט אחרת... נצטרך לקחת את מקל הנדודים" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

רגע לפני פינויה הסופי ישיבת 'שער התלמוד' בבני ברק, חושף 'כיכר השבת' את המכתב ששלח ראש הישיבה הרב יצחק ברוורמן לעיריית בני ברק בשנת 2008, בו הוא מודה כי החוזה שערכה הישיבה מול החברה הפרטית ממנה שכרה את המבנה הגיע לסיומו, ומבקש מעיריית בני ברק לקבל הארכה לשהות במקום. המסמכים מצורפים בתחתית הידיעה.

על פי המסמך, שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", עולה כי ההסכם של ישיבת שער התלמוד להשכרת המקום נעשה בכלל מול חברה פרטית בשם 'תורה ומלאכה' ולא מול העירייה. אלא שבעקבות החלטת בית המשפט לפנות את המתחם, פנה אז ראש הישיבה הרב יצחק ברוורמן לעירייה, וביקש להישאר במקום עד להחלטת בורר מיוחד שמונה לנושא בעקבות פסיקת בית המשפט לפינוי המקום.

הפינוי (באדיבות המצלם)

במכתב ששלח למ"מ ראש עיריית בני ברק דאז יעקב אשר, כותב הרב ברוורמן כי "עד למתן פסק דין סופי (שניתן באופן מוחלט בשנת 2010) על ידי כבוד הבורר מר יעקב שמעוני מבקשת הישיבה להשאר במקום שהרי העמותה ('תורה ומלאכה' שהחזיקה בנכס במסגרת הסכם מול העירייה) לא עושה שימוש במקום והעירייה עדיין לא קיבלה חזקה במתחם ושלב הביניים זה מוגדר בפי חז"ל זה נהנה וזה לא חסר".

בהמשך המכתב כותב ראש הישיבה כי "ההיגיון אומר שצריך להורות על אי פינויה של הישיבה עד תום ההליך המשפטי. והיה אם יחליט השופט שחזקתה של העמותה שרירה וקיימת, הישיבה תפעל מיידית על פי הוראות השופט מר יערב שמעוני. ואם יוחלט אחרת תעמוד הישיבה בידיים נקיות מול העירייה ותקווה לאישור הבקשה להקצאה על פי חוק ולא תצטרך הישיבה לקחת את מקל הנדודים".

אלא, שבשנת 2010 נותן השופט / בורר שמעוני החלטה סופית על העברת השטח לעיריית בני ברק, דבר שלא הצליח עד כה לשכנע את הישיבה להתפנות מהמקום. זאת, לטענת גורמים בעירייה, למרות שהתחייבה לכך, אולם נשארה במקום רק לאחר בקשותיה להשאירה בבחינת 'זה נהנה וזה לא חסר'.

הסיפור של שער התלמוד, גרסת הישיבה (המייל האדום)

בעירייה, לא צפו אז כי הסאגה תימשך שנים קדימה. על כך ניתן ללמוד ממכתב התגובה ששלח בשנת 2008 מ"מ ראש העירייה יעקב אשר לרב ברוורמן, בו הוא כותב "לבקשה זו יש מקום לנוכח העובדה כי העירייה שהיא הבעלים של המקום אינה עושה שימוש במקום. אף עמותת תורה ומלאכה שמחזיקה במקום אינה עושה שימוש במקום. פעילות הישיבה במקום לעת עתה עד למתן פסק הדין של הבורר לא תפריע לגופים אלו בכל צורה שהיא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר