פרשת 3000

הוארך מעצרו של ראש המל"ל לשעבר

בית המשפט האריך את מעצרו של אבריאל בר יוסף החשוד בקבלת דבר במרמה ובעבירות שוחד בכל הקשור לפרשת הצוללות הגרמניות. גם מעצרו של מיקי גנור הוארך (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אבריאל בר יוסף, ארכיון (צילום: מתוך ynet)

מעצרו של תא"ל במילואים אבריאל בר יוסף, המשנה לשעבר לראש המל"ל, הוארך הערב (שני ) בבית המשפט בראשון לציון עד ליום חמישי.

בר יוסף נעצר במסגרת פרשת הצוללות, ונחקר לצד חמישה עצורים נוספים היום, בהם איש העסקים מיקי גנור שגם מעצרו הוארך עד ליום חמישי.

כזכור, המשטרה עיכבה הבוקר (שני) לחקירה באזהרה שישה בני אדם החשודים במעורבות בתיק 3000 המוכר כ"פרשת הצוללות".

מהמשטרה נמסר כי מדובר בחקירה משותפת של משטרת ישראל, רשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

עוד נמסר כי החשודים ייחקרו בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ וכן הלבנת הון, בכל הקשור לביצוע רכש ביטחוני במסגרת פרשה 3000.

במשטרה מציינים כי "בזמן התרחשות האירועים היו חלק מהחשודים המעורבים עובדי ציבור ואילו אחרים פעלו במגזר הפרטי".

כזכור, פרשת הצוללות התפוצצה לאחר שנחשף כי עו"ד דוד שמרון, איש סודו של נתניהו ובן דודו, ייצג את איש העסקים מיקי גנור ששימש כנציגה בישראל של יצרנית כלי השיט טיסנקרופ ובנוסף היה מעורב בדיונים על רכישת שלוש צוללות חדשות ואספקת שירותי תחזוקה.

לפני כחמישה חודשים, בחודש פברואר, הודיעה פרקליטות המדינה על מעבר מבדיקה לחקירה בפרשה, זאת "לאור איסוף ראיות שהעלו חשד סביר נגד חלק מהמעורבים בפרשה לביצוע עבירות מתחום השחיתות הציבורית".

למען הסר ספק וכדי למנוע פרסומים שגויים נציין", הדגישו בפרקליטות בהודעתם בחודש פברואר, "כי על פי ממצאי הבדיקה עד כה, ראש הממשלה איננו בין החשודים בפרשה".

בחודש נובמבר פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה בשם המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) בה נאמר כי "רכש הצוללות נעשה התהליך מקצועי סדור, ללא שום השפעה חיצונית".

העיתון הגרמני "דר שפיגל" דיווח בחודש שעבר כי אושרה בגרמניה העסקה למכירת שלוש צוללות בעלות יכולת גרעינית לישראל. לפי הדיווח, בחוזה הוכנס סעיף המעניק לגרמניה את הזכות לבטל את החוזה אם יוכחו טענות לשחיתות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר