הכירו את היו"ר

פרופיל | אבי גבאי מסורתי, אבל רוצה תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים

הוא גדל בבית מסורתי ותומך בהידברות עם המגזר החרדי, אבל סבור שאי הפעלתה של תחבורה ציבורית בשבתות היא 'עוול', ותומך באישור נישואים אזרחיים בישראל. אבי גבאי, הכירו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אבי גבאי. היו"ר החדש של העבודה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

אבי גבאי הדהים הערב (שני) את המערכת הפוליטית בכלל ואת מפלגת העבודה בפרט. הוא ניצח את המערכת, את הקומבינות והדילים, וגבר על עמיר פרץ למרות תמיכת ההסתדרות ויצחק הרצוג בפרץ.

אך את המגזר החרדי, מעניינת בעיקר השאלה מהן דעותיו של יו"ר העבודה החדש בנושאי דת ומדינה. בהקשר זה, נראה כי גבאי הוא מעין יאיר לפיד חדש. אותן דעות, אבל עם בית מסורתי. דבר שיכולה להיות לו משמעות טובה, וגם הפוכה.

אבי גבאי (Miriam Alster/Flash90)

בניגוד ללפיד, גבאי, שלא צם ביום כיפור ו"אוכל גם כשר", גדל בבית מרוקאי מאמין ומסורתי. איש פריפריה שהגיע למקום אליו הגיע בעיקר בזכות עצמו ולמרות הכל. למסורת שקיבל ולמד בבית הוריו יכולה להיות השפעה רבה על תפקודו.

במתווה הכותל הוא תמך - מתווה שגם הנציגים החרדים בתחילה הסכימו לו למרות שהצביעו נגדו. כשהחרדים הצליחו בשבוע שעבר לבטל את מתווה הכותל, הוא זעם, הביע תמיכה בעמדת הרפורמים ואמר כי הממשלה לא הייתה צריכה לבטל את המתווה.

כך גם בנושא השבת, גבאי תומך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת. לדבריו, מדובר ב"עוול חמור" שהמדינה לא מאפשרת תחבורה בסופי שבוע לציבור החילוני.

בנושא הגיוס, הוא מחזיק בעמדות דומות מאוד לשל לפיד. הוא סבור שכל החרדים צריכים להתגייס לצבא, מלבד מספר מוקצב של תלמידי ישיבות - דעה שכנראה אף חרדי לא יוכל להסתדר עמה. אבל, ומדובר באבל גדול, בניגוד ללפיד, גבאי לא מקדש מלחמה נגד הדת, הוא לא יפיל ממשלה על חוק גיוס.

אבי גבאי בעימו לפני הפריימריז (צילום: באדיבות 'וואלה!NEWS')

גם בסוגיית נישואים אזרחיים, גבאי תומך בחוק שיאפשר זאת - כך שברוב הנושאים הרגישים ליהדות החרדית גבאי צפוי להתייצב דווקא בצד הנגדי. אך עם זאת, הוא הצהיר לא אחת שיש לעשות זאת בהידברות ולא בכפייה. אם שאלתם, אז נכון, גם בסוגיית הגיור, גבאי תומך בעמדת רבני צהר שיש לאפשר לרבני ערים לגייר, בניגוד לעמדת הרבנים הראשיים והמפלגות החרדיות.

נתון נוסף בכל הקשור לאבי גבאי שיכול להיות דווקא טוב לציבור החרדי, היא התמיכה של שלי יחימוביץ. מבין הפוליטיקאים, היא נחשבת לקרובה ביותר אליו. וצריך לזכור, יחימוביץ זכתה לתמיכת ש"ס בבחירות להסתדרות, היא שומרת על קשר רצוף עם מזכ"ל ש"ס ח"כ יגאל גואטה, ולזה יכולה להיות משמעות רבה במצב בו נתניהו פורש (דוגמא: בעקבות כתב אישום) וגבאי עולה לשלטון. לחרדים תהיה אוזן קשבת בלשכת גבאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר