ירדן: "ההתקרבות בין ישראל למדינות ערב -אשליה"

שר ההסברה הירדני אמר בראיון כי לולי התקדמות בתהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים, לפי יוזמת השלום הערבית, אין סיכוי להתקרבות בין מדינות ערב לבין ישראל (העולם הערבי)

הגבול עם ירדן, השבוע (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בחודשים האחרונים דובר לא אחת על התחממות ביחסים בין ישראל לכמה ממדינות ערב למרות הקיפאון במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

באופן מעניין מי שטרח להתייחס לנושא ואף לזעום עליו הוא דובר ממשלת ירדן ושר ההסברה הירדני, מוחמד אל-מומני, שהתייחס בראיון לעיתון "א-רד" לפרסומים בנוגע להתקרבות בין ישראל למדינות ערב ואמר כי "אנחנו מאמינים שכל התקרבות ישראלית למדינה ערבית לא יכולה להיות חלופה לפתרון צודק לשורש הסכסוך - שהוא הסוגיה הפלסטינית".

בראיון לעיתון "א-רד" הוסיף אל-מומני כי "הפתרון הוא יישום ההחלטות של המוסדות הבינלאומיים ויוזמת השלום הערבית, והוא שיעניק לישראל יחסים טבעיים עם הסביבה שלה. מי שחושב אחרת מבין הפוליטיקאים הישראלים או בקרב מעגל מקבלי ההחלטות בעולם שוגה באשליות".

כזכור, לירדן יש הסכם שלום עם ישראל החל משנת 1994, אך למרות יציבותו היחסית הוא מוגדר כשלום קר במקרה הטוב והיחסים בין שתי המדינות רחוקים מלהיות חמים וטובים. יצוין, כי בירדן יש אוכלוסיה פלסטינית גדולה מאד מה שבמקרים רבים מכתיב את עמדות הממלכה לפחות מהשפה ולחוץ ומכריח את ירדן להביע עמדה לוחמנית כלפי ישראל ויחסה לפלסטינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר