מדענים פיתחו סלולרי שלא זקוק לטעינה

החוקרים מאונ' וושינגטון הצליחו לייצר מכשיר שיכול לבצע שיחות מבלי סוללה כלל זאת באמצעות שימוש בגלי רדיו בטכנולוגיה ייחודית. לפני שאתם שמחים, המכשיר בלי מסך (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
אב הטיפוס הראשוני בו נעשתה השיחה (צילום: אוני' וושינגטון)

אחד הבעיות הגדולות ביותר של דור המכורים לסלולר הוא נושא הסוללה הנגמרת והצורך במטענים וחשמל כל העת, כעת ייתכן ונמצא הפתרון לכך. מהנדסים באוניברסיטת וושינגטון בארה"ב פיתחו את המכשיר הסלולרי הראשון בעולם שאין שום צורך להטעין אותו.

אב טיפוס של המכשיר צורך רק 3.5 מיקרו-וואט חשמל, וכלל אינו זקוק לסוללה נטענת הודות לגישה חדשנית במסגרתה המכשיר "שואב" אנרגיה מגלי רדיו שנמצאים באוויר ומתא סולארי זעיר שגודלו כשל גרגיר אורז.

צוות המדענים גם פיתח תחנת בסיס תואמת שמאפשרת לשדר את האותות תוך צריכת אנרגיה כמעט אפסית.

בסרטון שפירסמו החוקרים מוצגת הדגמה של שיחת טלפון במכשיר, באמצעות סקייפ, שבוצעה ללא צריכת חשמל. יצוין, כי אב הטיפוס הוא ללא מסך שצורך חשמל רב יחסית אך גם שיפור משמעותי באורך הזמן בו ניתן להשתמש במכשיר מבלי להתחבר לחשמל יכול להוות הקלה גדולה.

ואמסי טול, מדען מחשבים והנדסת אלקטרוניקה וממפתחי המכשיר הראשוני, אמר כי טכנולוגיית תחנת הבסיס שפיתח צוות החוקרים עשויה לאפשר בעתיד שימוש נרחב יותר בסמארטפונים נטולי סוללה. "אפשר לדמיין שבעתיד כל האנטנות הסלולריות או נתבי Wi-Fi עשויים להגיע כאשר טכנולוגיית תחנת הבסיס שלנו מוטמעת בהם", אמר טול. "ואם בכל בית יהיה נתב Wi-Fi שהטכנולוגיה מוטמעת בו, אפשר יהיה להשיג כיסוי סלולרי ללא סוללות בכל מקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר