צפו בתיעוד

השדכנים דנו: איך מוצאים שידוכים לאלטרע'ס?

מאות שדכנים התכנסו ל'וועידת הגפן -3' ודנו בשאלה - איך מוצאים שידוכים לבחורים ובחורות מבוגרות • בכינוס נשמעו דברי ברכה מהאדמו"ר מבויאן ומר"מ ב'קול תורה' (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: אלי סגל)

כארבע מאות שדכנים התכנסו באולמי "וודינג קלאב" בתלפיות בירושלים ל'ועידת הגפן - 3', בראשות גדולי ישראל, כשהנושא המרכזי היה: שידוכים לבחורים ובחורות שהתבגרו.

'הגפן', שהוקם ומתנהל בנשיאותו של הגר"ח שמרלר ר"י אורייתא, הפך בשנים האחרונות לתקוותם האחרונה של מעוכבי השידוכים במגזר החרדי. מאות שדכנים מאוגדים במטרה למצוא שידוכים לבחורים מבוגרים.

מדי חודשיים מוצאי הארגון חוברת עדכנית של בחורים מבוגרים לצד חוברת של בחורות מבוגרות, כאמצעי עזר לשדכנים. בשנה האחרונה יצאו לפועל 1,356 שידוכים.

החידוש השנה בכינוס היה בניהול פאנל מקורי על ידי השדכן והעסקן הרפואי, הרב מרדכי אייכלר, כאשר מיקרופון נייד התנייד בין השולחנות וכל שדכן יכל לשאול שאלות, לעלות נושאים לסדר היום ובמקום נוצר שיח פורה ומרתק.

את הכינוס הנחה הסופר התורני הרב טוביה פריינד שכיבד את משמח הלבבות הרב מאיר שוורץ לשאת דברים בתחילת הכינוס. לאחריו נשא דברי ברכה שר הבריאות יעקב ליצמן.

את הנאום המרכזי השמיע הגר"ח שמרלר, שהקים את הארגון, שעמד בדבריו על המצוקה הקשה עימה מתמודדים אלפי משפחות. "לפעמים רק הצעת שידוך בטלפון שכבר שומם חודשים ארוכים מכניסה אור וחיות בבית", אמר.

במהלך הכינוס נשמעו דברי ברכה של כ"ק האדמו"ר מבאיאן, ר"מ ישיבת 'קול תורה' הגאון רבי בן ציון בורודיאנסקי וכ"ק האדמו"ר מביאלא - לונדון.

במהלך הכינוס הוקרן על המסכים סרטון של 10 דקות, בו נראה בחור מבוגר בן 36 שטרם מצא את זיווגו כשהסביר למאות השדכנים מה הוא מרגיש בכל בוקר כשהוא פותח את העיתון היומי ורואה את רשימת המאורסים בצד ימין ומה הוא מרגיש שחבריו לשיעור מתחילים לחתן ילדים בעוד שנתיים. עין לא נותרה יבשה באולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר