הגנה עצמית

שוחרר הקשיש שירה בפלסטינים עם הגרזן שפרצו לביתו

ניצול השואה פגש בשני הפורצים הפלסטינים שהיו מצוידים בגרזן וכלי פריצה, וירה לעברם. אחד מהם נהרג, חברו נפצע קשה ובהמשך היום תידון האפשרות להאריך את מעצרו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת האירוע (צילומים: יאיר שגיא, ynet)

הקשיש בן ה-86 שירה אמש (שני) בשני פורצים במושב בית יצחק, שוחרר על ידי המשטרה לאחר שסיים למסור עדות.

בכך קיבלו החוקרים את גרסת החשוד כי פעל מתוך הגנה עצמית. הפורץ הפצוע נעצר, ובשל מצבו הרפואי יתקיים היום בהיעדרו הדיון בהארכת מעצרו.

כזכור, סמוך לשעה 21:30 התקבל דיווח על פורץ פצוע בבית במושב בית יצחק שבשרון. כשהשוטרים הגיעו לזירה התברר, כי בעל הבית - ניצול שואה בן 86, שמע רעשים בביתו, וכשנכנס לחדר הבחין בשני חשודים וכלי פריצה בידיהם.

הוא ביצע לעברם ירי, שכתוצאה ממנו נקבע מותו של הפלסטיני בן ה-30, וחברו בן ה-34 פונה לבית החולים לניאדו בנתניה כשהוא פצוע בינוני עד קשה - שניהם שוהים בלתי חוקיים מאזור טול כרם.

מהרגע הראשון היתה גרסתו של היורה כי חש סכנה מולם, גם בשל היותם מצוידים בגרזן ובכלי פריצה, וזו כאמור אכן התקבלה.

דובר המושב גל ברם סיפר על היורה ששוחרר: "אני מכיר את המשפחה באופן אישי הרבה מאוד שנים, גדלתי איתם. הוא אדם טוב, מאוד מבוגר. אי אפשר לשפוט את זה, אתה מגיע למצב לחץ כשנכנסים אליך הביתה, אתה לא יכול להתמודד עם זה. יכול להיות שאיימו עליו, יכול להיות שתקפו אותו".

מהמשטרה נמסר באשר לתחושת חוסר הביטחון האישי במושב בו אירע המקרה בפרט ובאזור בכלל, לאור ריבוי מקרי הפריצה שם: "במרחב הכפרי של עמק חפר מושקעים מהלך התקופה האחרונה כוחות משטרה רבים. הנוכחות המשטרתית הובילה לירידה של 47% בעבירות הרכוש באזור בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. משטרת ישראל תמשיך לקיים שיח עם ראשי הרשויות והתושבים באזור, והכל על מנת להמשיך ולפעול למען תחושת הביטחון האישי".

(צילום: יאיר קרשביץ, מד"א)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר