הותר לפרסום

הפרקליט החשוד ב"פרשת הצוללות": עו"ד דוד שמרון

עורך-הדין דוד שמרון, קרוב משפחתו ופרקליטו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא אחד החשודים שעוכב ביום שני ונחקר באזהרה בפרשת הצוללות - תיק 3000 (חדשות, בארץ)

עו"ד דוד שמרון (צילום: פלאש 90)

עורך-הדין דוד שמרון, קרוב משפחתו ופרקליטו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא אחד החשודים שעוכב ביום שני ונחקר באזהרה בפרשת הצוללות - תיק 3000, כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום, זאת 48 לאחר תחילת חקירתו.

לאחר חקירתו הראשונה, נשלח עו"ד שמרון למעצר בית למשך שלושה ימים. כפי שכבר דווח, בין הנחקרים בפרשה - סגן ראש המל"ל לשעבר, אבריאל בר יוסף, איש העסקים מיקי גנור, שהיה נציגה של יצרנית כלי השיט טיסנקרופ בישראל וכן מפקד חיל הים לשעבר, אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, שנשלח אמש למעצר בית.

עו"ד שמרון, בן 65, מכהן כפרקליטו מאז 1988. הוא שימש כשליחו של ראש הממשלה לשיחות עם הפלסטינים, ואף ייצג בבית המשפט את רעייתו, שרה נתניהו.

עו"ד עמית חדד, שמייצג את שמרון, מסר הבוקר כי "למרות סיטואציה לא פשוטה, מבחינה אישית ומקצועית, במידה רבה עו"ד שמרון חש הקלה על כך שסוף-סוף ניתנת לו ההזדמנות להציג את עמדתו המלאה ואת נקודת המבט שלו בפני רשויות החוק. עו"ד שמרון פעל בהתאם לחוק. הוא שיתף פעולה באופן מלא עם חוקריו, ובטוח כי רשויות החוק יגיעו לאותה המסקנה. עו"ד שמרון יעמוד לרשות החוקרים בכל עת שבה יבקשו זאת".

שמרון, מסר לפני מספר חודשים, עדות בפרשות 1000 ו-2000 הנחקרות נגד ראש הממשלה, אך עדותו הוגדרה "עדות פתוחה", זאת לעומת תיק 3000 בגינו נחקר השבוע באזהרה.

לפי הפרסומים בפרשה, שמרון ייצג את גנור, נציג המספנה בישראל וכן היה מעורב בנושאים הקשורים לרכישת שלוש צוללות חדשות ורכישת ספינות נוספות ואספקת שירותי תחזוקה.

העיתון הגרמני "הנדלסבלאט" חשף בעבר כי שמרון היה מעורב בעבודתו של גנור מול טיסנקרופ ואף נכח בפגישה עם הקונצרן הגרמני בעיר אסן.

שר הביטחון דאז, משה (בוגי) יעלון, התייחס לפרשה בסרטון שפרסם בפייסבוק: "חסמתי בגופי את עסקת הצוללות עוד בהיותי שר ביטחון והעסקה חודשה רק לאחר שעזבתי את המשרד. מדובר בעסקה של מיליארדים שלא אני ביקשתי כשר ביטחון ולא הרמטכ"ל ולא מפקד חיל הים. אינני מתבטא פומבית לגבי פרטי הפרטים שאני יודע כדי לא לחבל בחקירה, ואני מאמין גם שיוגשו כתבי אישום".

אתמול אמר יעלון לרשת CNN כי הוא "משוכנע לחלוטין" שכתב אישום יוגש נגד ראש הממשלה נתניהו.

בנובמבר אשתקד, אז התפוצצה הפרשה, פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעת גיבוי לעו"ד שמרון, בה נאמר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מכיר מזה שנים רבות את עו"ד דוד שמרון כאדם ישר כסרגל, שמקפיד הקפדת יתר על כיבוד החוק והנהלים, וכעו"ד מן השורה הראשונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר