במקום השמיני

נתב"ג נבחר לאחד מהנמלים הטובים בעולם

מפתיע: נמל התעופה בן גוריון נבחר לאחד מעשרת נמלי התעופה הטובים והנוחים בעולם. ירושלים נבחרה במקום השני בקטגוריית העיר הטובה במזרח התיכון לתיירים (תיירות)

נמל התעופה בן גוריון, אולם ההמתנה לטיסות (צילום: משה שי, פלאש 90)

אנו אוהבים להתלונן על נמל התעופה בן גוריון, על התורים הארוכים בצ'ק אין ונושא התחבורה אליו וממנו אבל מתברר שבעולם דווקא חושבים שהוא נמל תעופה לא רע, ובעצם לא רק לא רע - טוב מאד אפילו.

מגזין התיירות האמריקני הנחשב Travel + Leisure, הציג אתמול (שלישי) את הזוכים בתחרות בקטגוריות תיירות שונות שהוא מקיים מדי שנה ובקטגוריות נמלי התעופה, קטף נמל התעופה בן גוריון את המקום ה-8 בעולם, ובכך נכנס לעשירייה הפותחת והמכובדת.

הדירוג של הנמלים נעשה על ידי שיקלול נתונים כגון שירותים שונים המוצעים למבקרים, טרקליני נוסעים, אפשרויות שופינג ועיצוב פנים. כמו כן, נלקחו בחשבון זמני ההליכה בטרמינלים, פתרונות בילוי למשפחות עם ילדים קטנים ועוד.

מעניין לגלות כי רק שני נמלי תעופה אירופאיים מצויים בעשירייה הפותחת - בציריך ובאמסטרדם. נמל התעופה בדוחא שבקטאר (מקום שני), מציע מרכז בריאות וספורט מתקדם, הכולל מגרשי סקווש ובריכת שחייה מקורה, לצד יצירות אמנות שהובאו ממוזיאונים שונים ומוצגים לראווה ברחבי הטרמינל.

נמל התעופה של הונג קונג (מקום חמישי), מתהדר באולם קולנוע, משחקי גולף, שוק אוכל חדש ועוד. נמל התעופה של סינגפור (מקום ראשון, זו השנה החמישית) מתהדר בעיצוב מתקדם וחכם המקל על ההתמצאות במידה רבה, שפע של גנים פורחים (כולל גן פרפרים ייחודי), מפלים, אזורי שינה, בית קולנוע (כניסה בחינם), מרכז ספא, בריכת שחייה על הגג, חדרי מנוחה להשכרה, בתי מלון ושפע של אפשרויות שופינג וקולינריה.

בתחרות נבחרו גם הערים הטובות בעולם למטיילים ובמקום הראשון זכתה העיר סן מיגל דה איינדה (San Miguel de Allende) שבמקסיקו. יש בה עתיקות לצד בתי קפה תחת כיפת השמיים, בוטיקים מיוחדים וגלריות לאמנות, מסעדות שמגישות מטעמים מקומיים ורחובות השזורים במבנים היסטוריים מרתקים.

בקטגוריית "הערים הכי טובות באזור אפריקה והמזרח התיכון", זכתה ירושלים במקום השני, אחרי קייפטאון שבדרום אפריקה. את המקום השלישי לקחה ביירות, ואחריה מרקש ופז במרוקו. לא ברור מה מפתיע יותר מיקומה הגבוה של ירושלים או הבאה אחריה ביירות, עיר הבירה הלבנונית שנמצאת במדינה מוסלמית מלאת מלחמות וטרור ורחוקה מלהיות מומלצת לתייר המערבי.

בישראל מרוצים מאד מהתיירות לאחרונה ורק הבוקר (ד') התגאה ראש הממשלה בדף הפייסבוק שלו על שיא של כל הזמנים בתיירות הנכנסת לישראל. 1.74 מיליון תיירים ביקרו בישראל מתחילת שנת 2017. כשההכנסה למשק מתיירות בחצי השנה האחרונה מסתכמת בכ-9.4 מיליארד שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר