יו"ר סיעת ש"ס בראיון

יו"ר סיעת ש"ס: 'הסקרים לא רלוונטיים, אנחנו יציבים מאוד'

מברך על בחירת אבי גבאי, לא חושש שייקח קולות מש"ס, דוחה את הסקרים: "אנחנו יציבים מאוד על 7 מנדטים, זה ברזל" ומסביר את ההישגים בתקנות הגיוס • צפו בראיון עם ח"כ יואב בן צור (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור מתייחס בראיון ל"כיכר השבת" לניצחון של אבי גבאי בראשות העבודה וטוען כי הדבר לא ישפיע על קולות ש"ס, מסביר מה ההבדל בין גבאי ליאיר לפיד, דוחה את הסקרים המצביעים על ירידה של ש"ס ומסביר מדוע ש"ס לא מתנגדת לסעיף המאפשר לשר הביטחון לשלול מעמד ישיבה לישיבה בה יש קריאה לפעילות פלילית.

בפתח הראיון, מתייחס בן צור לניצחון אבי גבאי בראשות העבודה ואומר כי "אבי גבאי ככלל, עבדנו איתו כשהיה השר לאיכות הסביבה. גילינו אצלו אוזן קשבת בנושא היתר הטמנה בגניזה. בסך-הכל הוא בחור חביב ונחמד, ימים יגידו".

אני רוצה להצליב לך את אבי גבאי ויאיר לפיד, אותן עמדות - בעד תחבורה ציבורית בשבת, נגד חוק הגיור של דרעי, בעד גיוס החרדים מלבד קצבת לומדי תורה, נגד ביטול מתווה הכותל. למה את גבאי אתם מחבקים?

"עוד לא חיבקנו אף אחד. אנחנו מדברים על אדם כאדם שהוא אדם חיובי".

יאיר לפיד הוא אדם חיובי?

"כללית כן. חוץ מהדעות שלו המסוימות, הוא אדם חביב ונחמד. אנחנו מדברים ומשוחחים איתו".

יו"ר סיעת ש"ס בן צור בראיון לכתב 'כיכר השבת' ישי כהן

בן צור עוקץ את "עריפת הראשים" במפלגת 'העבודה' ואומר: "מי יודע מה יהיה עד הבחירות, שזו תקופה ארוכה, אני מקווה שהוא יצליח להחזיק מעמד כיו"ר מפלגת העבודה".

בימים האחרונים נראה כי אבי גבאי עשוי להוריד בכוחה של ש"ס, דבר שבא לידי ביטוי גם בסקרים האחרונים, אך בן צור לא מסכים: "אני לא חושב שמישהו לוקח, בטח לא 'העבודה', ממאגר הכוח של ש"ס. ש"ס הורידה את מחירי התחבורה ציבורית, הורידה את מחירי המים, ש"ס נמצאת בעשיה בראשות אריה דרעי. הדברים בעת בחירות יוכיחו את עצמם".

אז איך אתם מגיעים לחמישה מנדטים בכל הסקרים האחרונים?

"אני מציע לא להתבשם מהסקרים הללו, לא לטובה ולא לרעה. הסקרים הללו מאוד לא רלוונטיים כרגע. הם לא דוגמים אותנו. הם סקרים עם מספר מסוים של אנשים שלא מוכיחים את האמת".

אבל הסקרים לא מדליקים לכם נורה אדומה? עם אותם סוקרים הייתם לפני כחודש עם שבעה מנדטים...

"אנחנו לא בבעיה, כשזה יגיע למעשה אתה תראה שהדברים ישתנו והסקרים יעלו. אנחנו יציבים מאוד על השבעה מנדטים פלוס שלנו. זה ברזל".

אגב, רובם בני תורה?

"אולי, אולי. לא דגמנו בדיוק להגיד אם זה דווקא בני תורה. קיבלנו קולות מציבורים רחבים. אנחנו מקווים שאחרי הפעילות שעשינו אז גם האנשים מהפריפריה יתפקחו ויבינו שהמפלגה היחידה שנותנת מענה חברתי אמיתי זו ש"ס".

ח"כ בן צור בדיון בוועדת חוץ וביטחון, היום

על תקנות הגיוס אומר ח"כ בן צור, החבר בוועדת חוץ וביטחון כי "יש לנו שם הישגים בלתי רגילים. בשינוי של התקנות. האנשים שלנו שעבדו על התקנות, זה הישג לא רגיל. זה יהיה פתרון".

אבל התקנות יכולות לפגוע ב'פלג הירושלמי'. דוגמא סעיף 5 שישלול 'מעמד ישיבה' לישיבה בה תהיה קריאה לפעילות פלילית...

"בוא נראה איך נגיע להסכמה בסעיף 5 עד הישיבה הבאה. מקווה שהתקנה הזו תעשה טוב לכולם".

בהמשך הראיון מספר ח"כ יואב בן צור על הפעילות שלו מול שר הבינוי והשיכון יואב גלנט בכדי שמשפחות הזכאיות לקבל דירה מ'עמידר' יוכלו לקבל דירות בשכונות חרדיות ולא יצטרכו לנדוד לשכונות מעורבות או חילוניות.

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר