בין הזמנים

החופשה הכי מדוברת בשטח

בשנים האחרונות הולכת ותופסת תאוצה תופעת הקמפינג בטבע. משפחות רבות מעדיפות את מה שנראה כמו החופשה האידאלית: חוויה לא שגרתית, אטרקציות לילדים, נופים משכרים והכי חשוב – עלות נמוכה משמעותית. ירדנו לשטח כדי לבחון את התופעה מקרוב, ובחרנו להתחיל במקום המדובר של הקיץ הנוכחי: חוות הדקלים בנגב המערבי (בין הזמנים, שיווקי)

קמפינג בטבע. חות הדקלים (צילום: יחצ)

חוות הדקלים| חווית קמפינג בטבע | להזמנות 054-210-7272

תופעת טבע

עד לאחרונה, מנעד האפשרויות של המשפחה החרדית לנופש משפחתי בחופשת בין הזמנים היה מצומצם יחסית:
צימר בגליל, דירת נופש בצפת, או חדר באחד מבתי המלון העמוסים לעייפה. המהדרין הרחיקו טוס לאחד הנופשים המאורגנים שמעבר לים (ועל הדרך נפרדו מהחיסכון ששמרו לחתונת הילדים)

לאחרונה מסתמנת חלופה חדשה ואטרקטיבית לא פחות (יש שיאמרו אפילו יותר):

קמפינג (לינת שטח) באתרים ייעודיים ומוסדרים המעניקים חוויה ייחודית של נופש בחיק הטבע לצד שלל אטרקציות ופעילויות אתגריות לכל המשפחה, וכל זה במחירים נמוכים משמעותית מהחלופות הוותיקות שמחירן רק עולה משנה לשנה ומכביד על כיסה של המשפחה החרדית הממוצעת.

חוות הדקלים| חווית קמפינג בטבע | להזמנות 054-210-7272

אתרי קמפינג כאלה תוכלו למצוא במספר נקודות מצפון הארץ לדרומה. אנחנו בחרנו להתמקד באחד האתרים הפופולאריים של הקיץ הנוכחי: חוות הדקלים הממוקמת על צלעו של נחל גרר בנגב המערבי - מקום מושבם של אבותינו אברהם ויצחק שחפרו במקום בארות מים ורעו את עדריהם במרחבי השדות שמסביב.

פסטורליה במדבר

כששמענו 'חווה בנגב' התמונה הראשונה שעלתה לנגד עינינו היא של נוף מדברי חולי וצחיח. אך כשירדנו מכביש 25 המחבר בין נתיבות לאופקים ופנינו לשביל העפר המוביל לחווה, הופתענו לגלות מלוא העין שדות פורחים בירוק, צהוב ובשלל צבעים נוספים שהעניקו תמונה פסטורלית ושונה מאד ממה שדמיינו לכתחילה.

בכניסה לחווה קיבל את פנינו אבישי, מנהל המקום ובן למשפחת בוקובזה – בעלת החווה. הוא הציע לנו קפה משובח והזמין אותנו להצטרף אליו לסיור משותף ברחבי המתחם.

"מה שמאפיין בעיקר את חוות הדקלים זה המרחבים האינסופיים ותחושת החופש המשכר שבאוויר. רק שעה נסיעה ממרכז הארץ – אבל תראה איזה הבדל..." הוא מחווה בידיו על הנוף הפסטורלי שפרוס לפנינו, "המשפחה שלי התיישבה כאן לפני 30 שנה והחליטה לפתח את התיירות בחווה, כדי שכולם יוכלו ליהנות ממה שיש למקום הנפלא הזה להציע".

נתחיל בדבר הכי חשוב – הלינה. איך בדיוק עובד הקמפינג בחווה?

"אז ככה: יש לנו מגוון רחב של אפשרויות לינה לכל הגילאים ולכל הסגנונות. החל בלינת שטח במאהל בדואי אותנטי לבעלי רוח ספורטיבית שרוצים לחוות את החיבור לטבע בשלמותו, 'חושה' מטופחת וממוזגת לאלה שרוצים לקחת את החוויה בשלבים, וחדרי אירוח מאובזרים למפונקים שבנינו... "

"ניתן גם להגיע עם ציוד קמפינג פרטי ולהקים אוהלים בשטח באופן עצמאי. מה שבטוח, זה לא דומה לשום דבר שחוויתם קודם לכן: הלינה בטבע, באווירה המדברית הקסומה, מעניקה מרגוע אמיתי לגוף ולנפש וטוענת אותם באנרגיות חדשות".

חוות הדקלים| חווית קמפינג בטבע | להזמנות 054-210-7272

מה לגבי אטרקציות וטיולים באזור?

"יש המון. למבוגרים אנחנו מציעים טיולי ג'יפים, מסלולי אופניים, פיינטבול, מופעים ועוד שלל פעילויות אתגריות מרתקות.
באותו הזמן הילדים ייהנו ממתקני מתנפחים, פינת חי, סדנאות יצירה, פעילות חקלאית ועוד".

"כמובן שאפשר במהלך היום לטייל באזור - יש את נחל גרר היפיפה, פארק נחל גרר הסמוך של קק"ל ועוד מגוון מסלולים מדהימים שמתאימים לכל הגילאים. בסוף היום, כשמתחיל להחשיך, חוזרים עייפים אך מרוצים היישר לארוחת ערב עשירה בחאן המרווח שבחווה"

נשמע מושלם. כמה עולה התענוג?

"המחירים שלנו הם הנמוכים בשוק ומתאימים לכל כיס. בנוסף, אנחנו מעניקים הנחות לקבוצות, למוסדות ולמשפחות שרוצות לסגור את המקום לשימושן הפרטי"

מה לגבי התאמה לצרכיו של ציבור שומרי התורה?

"האתר מותאם באופן מלא לרוח ההלכה. במקום קיים עירוב כשר, יש לנו ספר תורה ומנייני תפילה, האוכל כשר למהדרין והאתר שומר שבת כהלכתה"

לסיכום, למי מתאימה חופשה בחוות הדקלים?

"בכנות? לכולם! משפחות עם ילדים שמחפשות נופש חווייתי באווירה אחרת מבלי לחורר את הכיס, זוגות צעירים שרוצים קצת שקט ומרגוע וכמובן בחורי ישיבה שמבקשים לנפוש מעמל התורה ולהרחיב את הדעת".

"בטיולים אתגריים ובערבי קומזיץ מרגשים אל תוך הלילה...רק לאחרונה פנו אלינו מספר ישיבות ידועות במטרה לקיים אצלנו את הקמפ השנתי לבחורי הישיבה"

חוות הדקלים - מחירים לדוגמה:

לילה במאהל בדואי - 70 ₪ לאדם
לילה בחושה – 120 ₪ לאדם
לילה בחדר אירוח מפנק – 200 ₪ לאדם
טיול ג'יפים (שעתיים) 115 ₪ לאדם
(אפשרות לארוחות עשירות בתיאום מראש)

חוות הדקלים| חווית קמפינג בטבע | להזמנות 054-210-7272

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר