זו הסיבה לעזיבה הפתאומית

"אתם ציונים מדי": הפעילים הפלסטינים גירשו את לב טהור

הסיבה בגינה עזבו במפתיע שלמה הלברנץ וחסידיו האנטי ציונים את גואטמלה, זמן לא רב טרם מותו בטביעה, היתה רדיפה אובססיבית של פעילים פרו פלסטינים שטענו כי הכת הסגורה - ציונית (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הלברנץ בראיון ל-CBC, ארכיון (צילום מסך CBC)

הסערה סביב טביעתו ומותו במקסיקו של מנהיג כת "לב טהור" שלמה הלברנץ, חושפת עוד ועוד רבדים אודות התנהלותה של הכת, בדגש על התקופה האחרונה.

ממידע שהגיע ל"כיכר השבת" נראה, כי הסיבה לעזיבתם הפתאומית של אנשי הכת את גואטמלה בתקופה האחרונה, אל מקסיקו, מפתיעה מאוד: האשמה כי הם ציונים. לא פחות. מפרטי המידע, המאומתים גם על ידי גורמים באקוודור, עולה כי פעילים פרו פלסטינים ניהלו נגד "לב טהור" מלחמת חורמה בשל האשמה מופרכת זו, כשזכורה לכל שנאתו של הלברנץ למדינת ישראל ולציונות.

עדות של ילד ששוהה ב"לב טהור" (באדיבות המצלם)

כזכור, בפועל פשטו כוחות שיטור מקומיים על אנשי הכת בגואטמלה, אך זה - כך מתברר - היה בעקבות ההסתה הפלסטינית נגדם על "ההפרעה שלהם, בעצם נוכחותם במדינה".

הארגון הפרו-פלסטיני 'צדק לפלסטין' יצא ב-27 באפריל בהצהרה פומבית, בשיתוף אקטיביסטים מקומיים, בה הוא גינה את "מאמצי ההתיישבות" של הכת בגואטמלה. בהודעה שהוא פרסם נאמר: "אנו סבורים כי קהילת לב טהור לא יכולה להיות אנטי-ציונית, בגלל הנוכחות המאיימת שלה וחוסר הכבוד שהיא רוחשת לאנשי המקום פה. יש להכיר בזיקה בינה לבין הרג הפלסטינים ורצח העם המתמשך שלהם".

השלט בכניסה למחנה הזמני של "לב טהור" בגואטמלה - עד שגורשו (צילום מסך)

הפעילים הפרו פלסטינים אף הזמינו קבוצות ויחידים לחתום על עצומה הקובעת כי ל"עמים ילידים ישנה זכות להגן על אדמתם נגד כל צורה של פלישה, קולוניאליזם, קפיטליזם, ניאו-קולוניאליזם ומעשים אלימים הפוגעים בזכויותיהם".

"אנו דוחים את הנוכחות של הציונות בגואטמלה וברחבי הארץ ההודית", הם כתבו, והוסיפו כי הם מוקיעים את תוצאות המשפט שקיים ראש העיר (לשעבר) רודולפו פרז ב-3 באפריל שדן לשנת מאסר את מנהיג העיירה הקטנה של סן חואן לה לגונה במערב גואטמלה שהחליט לגרש בכפייה את אנשי "לב טהור".

הלברנץ בראיון לתקשורת (צילום: CBC)

מעניין לציין, כי ברדיו אקוודור ידעו לדווח, שאנשים המזוהים עם "לב טהור" פתחו חשבון בטוויטר כדי לפרוך את ההאשמות הללו של הסטודנטים הפרו-פלשתינים. בין השאר הם צייצו, כי "מעשי הציונים הם עבירה חמורה", וכי חברי הכת אף מארגנים צעדות נגד הציונות "הרודפת ערבים ויהודים חרדים".

דבריו של הלברנץ, מתוך 'המערכת' עם מיקי חיימוביץ (רשת, ערוץ 2)

כזכור, לפני כשנה התראיין שלמה הלברנץ לתכנית 'המערכת' ברשת (ערוץ 2), ודיבר בלהט ובזלזול, לחילופין, נגד הציונות. אלו היו חלק מדבריו: "אנוסים, ספרד, אינקוויזיציות - בכל אופן נשארנו נאמנים. באה הציונות, צ'יק צ'ק, כל העם, בכיף. יום העצמאות, מה - פאק פאק פאק פאק, איפה הפטישים? 'מה, יש לנו מדינה ויש לנו צבא, כל הכבוד לצה"ל'".

"אתם צריכים להיכנע לתורה שהיא אמת, ואם כך, האג'נדה הציונית היא השואה בעצמה. אז אם לא תכנעו לתורה - לא אני מדבר, התורה מדברת - דיר בלקום, יהיה קשה מאוד. יש הרבה נבואות...".

אנשי הכת בתקיעת שופר (באדיבות המצלם)
הפשיטה על חברי הכת (צילום: מתוך טוויטר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר