היכן אנחנו ממוקמים במדד העצלנות העולמי?

כושר. הדבר הזה שכולם רוצים לעשות אבל לאף אחד (כמעט) אין כוח אליו. צוות חוקרים חקרו את הרגלי הכושר וההליכה של 700 אלף איש • איפה ישראל ממוקמת? (MEN, כושר)

(צילום: shutterstock)

כושר. הדבר הזה שכולם רוצים לעשות אבל לאף אחד (כמעט) אין כוח אליו, העסיק בתקופה האחרונה צוות חוקרים מאוני' סטנפורד שחקרו את הרגלי הכושר וההליכה וחזרו עם תוצאות, איפה ישראל ממוקמת? איפשהו באמצע.

נתוני המחקר התבססו על מד הצעדים שנמצאת במעל 700,000 מכשירים של משתמשים ברחבי העולם.

תושבי הונג קונג, כך מסתבר, אוהבים ללכת ברגל דבר שהופך אותם למובילים במדד העצלנות (הכי פחות עצלנים). המחקר הראה שתושב הונג-קונג צועד בממוצע מדי יום 6,880 צעדים, ששווים לכ-6 קילומטר.

נועלת את הרשימה אינדונזיה שתושביה מתגלים כעצלנים בעולם וצועדים ביום רק כ-3,513 צעדים בממוצע.

בין שני הקצוות הללו נמצאות עוד 44 מדינות מכל העולם, תושבי הממלכה הבריטית למשל נוהגים לצעוד כ-5,444 צעדים ביום, שזה בערך חמישה קילומטרים. בארה"ב המצב חמור יותר, ותושביה המפונקים מסתפקים ב-4,774 צעדים יומיים.

ישראל לעומת זאת תופסת את המקום ה-25 עם 5,033 צעדים ליום.

פרופ' סקוט דלפ, שהיה חלק מצוות החוקרים , אמר לבי-בי-סי כי "זהו אחד המחקרים הכי גדולים ומקיפים שנעשו בעולם שבחנו את הכושר הגופני ואת התנועתיות של בני האדם. במהלך השנים נעשו הרבה מאוד סקרים, אך המחקר שלנו מספק תמונה רחבה ועוקב ממש אחרי פעילות של אנשים במדינות רבות באופן שוטף".

האם זה משפיע על מדד ההשמנה בארצות אלו? על פי החוקרים ממש לא. החוקרים מסטנפורד טוענים כי במדינות עם שיעורי השמנה נמוכים בקרב האוכלוסייה, רוב התושבים הלכו את אותה כמות צעדים מדי יום. לעומת זאת במדינות עם שיעורי השמנה גבוהים, נמצאו פערים גדולים יותר בכמות הצעדים, בין אלה שהלכו הרבה ואלו שהלכו מעט מאוד.

החוקר טים אלטהוף שהשתתף במחקר נתן את שוודיה כדוגמה: "התושבים במדינה הסקנדינבית הולכים בממוצע 5,863 צעדים בכל יום. זו המדינה בה יש את הפער הנמוך ביותר בין האדם שהלך הכי הרבה לאדם שהלך הכי פחות. שוודיה היא גם אחת המדינות עם שיעור ההשמנה הנמוך ביותר בעולם".

הנתון המדאיג שעולה מהמחקר הוא שגם המדינות שנמצאות בראש רשימת הצעדים, עדיין רחוקות מאוד מכמות הצעדים המומלצת על ידי הרופאים. נזכיר שכמות הצעדים שעל פי הרופאים תשמור על הבריאות שלכם היא 10,000 צעדים ביום. איך תעשו את זה? תיעזרו במד הצעדים ותשתדלו להגדיל את הכמות אחת לשבועיים.

בנוסף תוכלו להיאבק בעצלות שלכם במספר דרכים כמו להחנות את הרכב קתת רחוק ממקום העבודה או מהבית, לא לחכות למעלית אלא לעלות במדרגות וחפשו מישהו לרוץ איתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר