לאחר דיון ממושך ומעמיק

מרן הגראי"ל שטיינמן הכריע: לתמוך בחוק ירושלים המתוקן

למרות העימות עם אגודת ישראל, דגל התורה תתמוך בחוק ירושלים החדש - זאת בשל התיקון שנוסף אליו על ידי הליכוד - כך הורה מרן הגראי"ל שטיינמן לחברי הכנסת של דגל התורה (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן עם הח"כים בביתו, הערב (צילומים: באדיבות המצלם )

חברי הכנסת של דגל התורה, משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, נכנסו הערב (חמישי) למעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, בכדי להיוועץ עמו האם לתמוך ב'חוק ירושלים' שהגיש שר החינוך נפתלי בנט.

מרן ראש הישיבה הורה לתמוך בחוק, משום שיש לו השלכות מונציפליות לאחר התוספת של השר אלקין מהליכוד שהחלוקה המוניציפלית - בשונה מהביטחונית - לא תצטרך את הרוב המיוחד.

חברי הכנסת הציגו את שני הצדדים בפני מרן הרב שטיינמן, כאשר מצד אחד מבקשים רוב של 80 חברי כנסת לחלוקת ירושלים והעיתוי אינו מתאים, כשלדבריהם יש בזה התגרות באומות העולם שלא לצורך אלא רק ממניעים פוליטיים של בנט, ומהצד השני כאמור חלוקה מוניציפלית בלבד לא תצטרך רוב גדול אלא רוב רגיל של 61 חברי כנסת. בנוסף, ביטול חלוקת ירושלים מספק רוב שהמפה הפוליטית כיום אינה מאפשרת.

כזכור, בשבוע שעבר נרשם עימות חריף בין נציגי דגל התורה לאגודת ישראל כאשר האחרונים ביקשו לתמוך בחוק ירושלים של בנט ואילו חברי הכנסת של דגל התורה ביקשו להיוועץ עם גדולי הדור בטרם יתמכו בחוק.

לדברי גורמים ששהו היום בקודש פנימה, מרן ראש הישיבה ניהל את הדיון שנמשך למעלה מ-40 דקות ביד רמה, כשהוא מבקש לדעת נתונים ופרטים מדוייקים בנוגע להשלכות של החוק - על כל היבטיו.

"היה זה מחזה מיוחד לראות את ראש הישיבה כשהוא לומד את הסוגיה הנוגעת לכלל ישראל, על כל דקדוקיה, ומדייק בכל פרט ופרט, בגלל ההשלכות המהותיות של החוק", הם מתארים.

יצויין, כי מרן הגראי״ל הסכים עם דעתו העקרונית של יו''ר דגל התורה ח''כ משה גפני שבאם החוק היה אך ורק כפי שהבית היהודי הציגו אותו לאישור הרי שקיימת בעייה מסויימת, אולם בשל התוספת שהוכנסה על ידי הליכוד, הרי שניתן לתמוך בו באופן זה - כפי שהובא לבסוף לאישור הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר