פיגוע ירי בהר הבית

שני ישראלים נורו ונפצעו אנושות, שלושה מחבלים נוטרלו

מעט לאחר השעה 7:00 בבוקר הגיעו שלושה מחבלים לשער האריות בירושלים ופתחו בירי, שני ישראלים נפצעו אנושות. המחבלים נמלטו להר הבית, שם חוסלו לאחר קרב יריות (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: מד"א)

בוקר של טרור: מעט לאחר השעה 7:00 בבוקר הגיעו שלושה מחבלים ערבים לשער האריות שבעיר העתיקה בירושלים ופתחו בירי.

כתוצאה מהירי שני ישראלים נפצעו באורח אנוש ופונו תוך כדי החייאה לבית החולים. שני שוטרים נוספים פונו במצב בינוני, הכוחות השיבו באש ושלושת המחבלים נוטרלו.

מתחקיר ראשוני עולה כי שלושה מחבלים שהגיעו להר הבית הלכו לכיון אחד השערים כשהם חמושים. תוך כדי הבחינו בשוטרים, ירו לעברם ונמלטו לכיון המסגדים בשטח הר הבית. במקום התנהל מרדף אחריהם. שלוש המחבלים חוסלו על ידי השוטרים. על גופתם של המחבלים נתפסו 2 קרל גוסטב ואקדח.

בהוראת מפקד מחוז ירושלים נסגרו שערי הר הבית ושטח הר הבית פונה מאנשים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים כשלוש שעות לאחר הפיגוע, שיחת עדכון בעקבות האירועים. השתתפו שרי הביטחון וביטחון פנים, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, המפכ״ל, ובכירים נוספים. הוחלט לסגור היום את ההר מסיבות ביטחוניות. יתבצעו סריקות כדי לוודא שאין עוד נשק על הר הבית. עוד הוחלט כי הסטטוס קוו יישמר ולא יינקטו בינתיים צעדים דרסטיים יותר.

כלי הירי ששימשו את המחבלים

פראמדיקים של מד"א ישראל ויינגרטן ואהרון אדלר שהגיעו על אופנועי מד"א למקום סיפרו: "סמוך לשער האריות השוטרים הובילו אותנו ל-3 פצועים מירי, ראינו 3 גברים בשנות ה- 30 כשהם מקבלים טיפול ראשוני מהשוטרים במקום הם סבלו מפצעי ירי, 2 מהם היו במצב קשה, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ולאחר דקות של טיפול בשטח העברנו אותם לניידות טיפול נמרץ שלנו שפינו אותם לבית החולים תוך המשך טיפול.

"הפצוע השלישי היה בהכרה מלאה והתהלך במקום, הוא סבל מפציעות נתזים בצוואר ובגפיים ולאחר טיפול רפואי ראשוני הוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני ויציב".

מדוברות מד"א נמסר: "בשעה 07:12 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על 3 פצועים סמוך לשער האריות בירושלים. מדיווח ראשוני בלבד, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ל-2 גברים במצב אנוש ולפצוע נוסף במצב קל עד בינוני, מספר מחבלים נוטרלו על ידי כוחות הביטחון".

יחיאל שטרן חובש רפואת חירום של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום סייעתי בפעולות ההחייאה על פצוע אנוש שכבר פונה לבית החולים. פצוע נוסף אף הוא ללא הכרה ומתנדבים נוספים מבצעים בו כעת פעולות החייאה. כמו כן, הענקנו טיפול לפצוע שלישי באורח קל עד בינוני מרסיס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר