שנה וחצי אחרי

4 שנות מאסר ו-80 אלף ש"ח לנהג אסון 402

בית המשפט אישר את הסכם הטיעון עם הנהג מאסון 402 שהביא ברשלנותו למותם של 6 נוסעים ולפציעתם של 8 נוספים. הפיצויים הוקטנו כהתחשבות במצבו הכלכלי (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שחזור התאונה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90, וידאו: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)

בית משפט גזר ארבע שנות מאסר על נהג קו 402 חיים ביטון, שגרם למותם של 6 נוסעי קו 402, ופציעתם של הנוסעים האחרים בתאונה המחרידה לפני כשנה וחצי.

כפי שסוכם בהסדר הטיעון שנערך כבר לפני יותר מחצי שנה, נגזרו על ביטון ארבע שנות מאסר בפועל, בנוסף, ישלם ביטון פיצוי סמלי יחסית של עשרות אלפי שקלים בלבד, כך דווח ב'בחדרי'.

השופט יהושע צימרמן סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, גזר על הנהג פיצוי כולל בסך 80,000 ש"ח, כך שכל משפחת הרוג יקבלו 12,000 ש"ח ושרה שפרלינג הכלה שנפצעה קשות בתאונה והתחתנה רק לאחרונה, תקבל 8,000 ש"ח. בנוסף, נשלל רשיון הנהיגה של ביטון למשך 15 שנים וייאסר עליו לצמיתות לנהוג ברכב ציבורי.

בפרקליטות דרשו בהתחלה פיצוי גבוה יותר למשפחות אך השופט החליט להתחשב במצבו הכלכלי של ביטון.

ביטון עצמו סיפר לפני גזר הדין כי בשנה האחרונה התחתן ואף נולד לו ילד מה שגורם לו להבין מהי קרבה של בן משפחה. הוא הודה שנהג ברשלנות וחוסר זהירות וביקש כי עונשו יידחה כמה חודשים כדי שיוכל להיות מעט עם בנו.

"אני לא יודע כמה שפע וכמה אור וכמה טוב גדעתי מהעולם על ידי שהרגתי אנשים בחיים האלה, אני מתנצל, אני מקווה שבע"ה כל מה שהקדוש ברוך הוא עושה, עושה לטוב", אמר ביטון.

השופט יהושע צימרמן אמר כי "עונש המאסר ארוך ככל שיהא, אין בו כדי להחזיר לחיים את קורבנות נהיגתו הרשלנית של הנאשם ואין בו כדי לשקם מפציעתה החמורה את הנוסעת אשר נפצעה - יחד עם זאת יש בעונש המאסר כדי לבטא את האופן שבו על בימ"ש והחברה להתייחס לחומרת מעשיו של הנאשם ותוצאותיהם" ולכן החליט לקבל את הסדר הטיעון, למרות התנגדות בעלה של המנוחה לאה מלמוד ע"ה ואמר כי זה הסדר "סביר ומאוזן".

בעניין הפיצויים לגבם הייתה מחלוקת בין הצדדים, אמר השופט כי באופן כללי הוא תומך בהטלת פיצוי בהיקף משמעותי שיש בו אקט ענישתי משמעותי. אולם, "משמעות קבלת עתירה זו הינה הטלת פיצוי מצטבר כבד ביותר". עוד הוסיף כי במידה וייעתר לבקשת הפרקליטות, יש בו כדי להביא את הנהג ביטון ביוצאו מהכלא "אל שוקת שבורה מבחינה כלכלית. אינני סבור כי הדבר נכון".

כזכור, מכתב האישום שהוגש נגד ביטון לבית משפט השלום לתעבורה בירושלים עלה כי "ביטון שנהג באוטובוס עמוס הנוסעים בקו 402 מירושלים לבני ברק נסע בנתיב הימני ולמרות שלרשות הנאשם עמד שדה ראיה גדול לא הבחין הנאשם במשאית שעמדה בשולי הכביש והמשיך בנסיעתו הרגילה. הנאשם הבחין באיחור כי האוטובוס מתקרב אל כלי הרכב שלפניו וסטה עם האוטובוס לשוליים מבלי להבחין במשאית שעמדה לפניו".

עוד נכתב בכתב האישום כי "הנאשם הבחין במשאית כשהאוטובוס מצוי במרחק של כ-30 מטר לערך מהמשאית ורק אז הסיט את האוטובוס חזרה לנתיב הימני ואולם פגע במשאית. כתוצאה ממהירות הנסיעה של האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שחלקה האחורי שמאלי של המשאית והמנוף חודרים לתוך צדו הימני של האוטובוס. כתוצאה מכך, הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם".

"כתוצאה מהתאונה", נכתב. "מצאו את מותם 6 מנוסעי האוטובוס, נוסעת נוספת נפגעה באורח קשה בידה הימנית שנקטעה ברובה וברגלה הימנית שרוסקה. כמו כן נחבלו באופן קל שמונה נוסעים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר