תיק 3000

דרישה: עצרו את תשלומי עסקת הצוללות

חברי כנסת מהאופוזיציה בשיתוף ח"כ עזריה מהקואליציה פנו בדרישה ליו"ר וועדת חוץ וביטחון, אבי דיכטר, לעצור את התשלומים על עסקת הצוללות עד התבהרות החקירה (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

ברקע ההתפתחויות בפרשת הצוללות והמעצרים בשבוע שעבר, בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת מבקשים חברי הכנסת של האופוזיציה להפסיק את התשלומים עבור יתרת העסקה עד אשר יתבררו תוצאות חקירת המשטרה בנושא.

בשבוע שעבר נעצרו ונחקרו בכירים - בהם מקורבו ואיש סודו של ראש הממשלה, עו"ד דוד שמרון, מפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל') צ'ייני מרום וממלא מקום המטה לביטחון לאומי לשעבר, אבריאל בר יוסף. לפי החשד בתיק 3000, עסקאות לרכישת כלי שיט וצוללות כללו העברות סכומים גדולים לכיסים פרטיים כשוחד.

את היוזמה להקפאת העסקאות הוביל חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני), ואליו הצטרפו חברי מפלגתו וחברי סיעת יש עתיד. חתימה נוספת על הקריאה הזאת הגיעה בסוף השבוע מכיוון מפתיע, ח"כ רחל עזריה מכולנו, מפלגתו של השר משה כחלון החברה בקואליציה. עזריה הבהירה כי לנוכח ההתפתחויות הרבות בפרשה, מוטב לעכב את העברת הכספים עד לבחינה מחודשת של הנושא.

את המכתב הפנו חברי הכנסת החברים גם בוועדת החוץ והביטחון ליו"ר הועדה, ח"כ אבי דיכטר מהליכוד, שגם פנה באחרונה למרגלית בבקשה לקבל את החומרים הרלוונטיים שנאספו סביב העסקה במהלך ביקור בגרמניה לאחר שמרגלית טען כי בידיו הוכחות לשחיתות.

"בהמשך לפניות רבות שנעשו בכתב ובעל פה במהלך השנה האחרונה ובמרכזן שאלות מטרידות העולות סביב עסקת רכש ספינות ההגנה, ולאור ההתפתחויות הדרמטיות בחקירת המשטרה ומעצרם של בכירים בשירות הציבורי, אנו מבקשים לעצור את העסקה וההרשאה להתחייב בוועדת התקציב עד לתום מיצוי החקירה", נכתב.

"כחברי וחברות כנסת בוועדת החוץ והביטחון, אנו אמונים על קודש הקודשים של ביטחון ישראל. בחודשים האחרונים כולנו עדים לחשש לזיהום הליך הרכישה תוך מעורבות גורמים בעלי אינטרסים זרים הקשורים ישירות לראש הממשלה ולאנשיו. בנוסף, כעת מתבררות עובדות רבות אשר לא הובאו בפנינו בעת קבלת ההחלטה לתקצב ולאשר את הכספים הנדרשים לביצוע העסקה".

חברי הכנסת ציינו כי הכנסת, כרשות מפקחת, היא חלק ממערך שומרי הסף, ובפרט ועדת חוץ וביטחון. "אל לנו להמשיך לקדם עסקה של חקירת משטרה שרק הולכת ומסתעפת ונוגעת לאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה ונמצאת כרגע בעיצומה".

מלבד עזריה מכולנו, על המכתב חתמו חברי המחנה הציוני - עמיר פרץ, עמר בר לב, מרב מיכאלי, שלי יחימוביץ', נחמן שי, מנואל טרכטנברג, אייל בן ראובן וקסניה סבטלובה. מיש עתיד חתם ח"כ עפר שלח וממרצ יו"ר המפלגה ח"כ זהבה גלאון וח"כ מיכל רוזין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר