הפיגוע בהר הבית

המטיף מאל-אקצא: "לא ידוע מי ביצע את ה'אירוע'"

מנהל אגף ההטפה מהווקף בהר הבית מיתמם באשר לזהות המחבלים שרצחו שם 2 שוטרים, ומאשים: "המתנחלים על ההר לא נותנים מנוחה לאף מוסלמי". מוסלמים רבים סירבו היום לעבור דרך הבידוק החדש והתפללו בחוץ • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המוסלמים באים להתפלל על ההר ונתקלים בעמדות הבידוק החדשות - והקלטה מתוך הקשר המשטרתי (צילום: דוברות המשטרה. תמונות: Yonatan Sindel/Flash90)

ראיד דענא, מנהל אגף ההטפה של הווקף בהר הבית, בוחר הבוקר (ראשון) להגדיר בשיחה עם ynet את הפיגוע במקום לפני יומיים שנרצחו בו שני שוטרים ישראלים - כ"אירוע" שלדבריו הוא "לא יודע מי ביצע אותו".

הוא אף לא גינה ישירות את הפיגוע בראיון ל-ynet, והתעקש כי הוא לא יודע מי אחראי לו - על אף שפורסמה זהותם של שלושת המחבלים תושבי אום אל פחם: "עד עכשיו אנחנו לא יודעים על כך שום פרט. אנחנו לא יודעים מי עומד מאחוריו. אנחנו נגד הרג של אנשים. אנחנו רק רוצים לחיות בשלום. אני לא יודע מי ביצע את האירוע הזה".

את מה שאירע מאז יום שישי, תיאר דענא כך: "המצב בתוך מסגד אל-אקצה לא ידוע. אנחנו לא יודעים מה ישראל עושה שם. אנחנו יודעים שהכניסו למתחם שישה רכבים משטרתיים וכוחות משטרה גדולים. הם פרצו לתוך כל המשרדים, משרד אחרי משרד, ושברו את הדלתות הנעולות מכיוון שלא היו בידיהם מפתחות".

תיעוד הפיגוע: ירי מטווח אפס (צילום: מצלמות אבטחה, דוברות המשטרה)

לדברי בכיר הווקף, "אנחנו רוצים להתפלל במסגדים שלנו ואנחנו רוצים לחיות בביטחון ובשלום, אבל הפריצות של המתנחלים לתוך אל-אקצה והפעילות שלהם שם לא נותנות מנוחה לאף מוסלמי. הסירו את הידיים שלכם ממסגד אל-אקצה, וירושלים תחיה בשלום. אנחנו לא רוצים שב'אל אקצה' יקרה כל דבר שיפגע במקום הקדוש הזה ושיוביל לסגירתו".

בכיר הווקף ראיד דענא: "הסירו ידיים מאל-אקצה" (צילום: גיל יוחנן, ynet)

סגן ראש הפת"ח מחמוד אל עאלול מסר היום בתגובה פלסטינית ראשונה לכוונת ישראל להציב מגנומטרים בשערי הכניסה להר הבית, כי זהו "צעד פסול לחלוטין. מה שיערוב לביטחון במסגד אל-אקצה, הוא מניעת כניסת מתנחלים למתחם והוצאת החיילים הישראלים משטח המסגד".

ואכן, אנשי הווקף סירבו לעבור במגנומטרים שהוצבו בכניסה להר הבית, עם פתיחתו המחודשת בצהרים. הם קראו לציבור שלא להיכנס למתחם ואמרו: "לא נקבל את 'אל אקצה' בתנאים הללו".

מדוברות המשטרה נמסר: "בהתאם להחלטת הדרג המדיני נפרסו החל משעות הבוקר מגנומטרים בשניים משערי הר הבית על מנת לאפשר בידוק בטחוני לנכנסים לשטח ההר ובמטרה לאפשר קיום תפילת צהריים בשטח הר הבית. טרם הכנסת המתפללים להר הבית הגיעו נציגי מועצת הוואקף לשער השבטים, שוחחו עם פיקוד המחוז וטענו שהם לא רוצים להיכנס להר הבית דרך מעברי הבידוק".

"במקביל נכנסו לשטח הר הבית כ-200 מוסלמים וכל העת נכנסים נוספים לתפילת הצהריים. המשטרה ערוכה במקום ובכלל השערים במטרה לאפשר לכלל המבקשים להיכנס להר הבית כניסה בטוחה".

עמדות הבידוק החדשות באחת הכניסות למתחם ההר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר