המצילים מזהירים: גלגל ים הוא "גלגל המוות"

גלגלי הים הנפוצים לילדים קטנים, עם מקום להכנסת הרגליים - הם סכנה של ממש לחיי ילדיכם. כל הכללים כיצד לנהוג בבריכה ולשמור על הילדים בריאים ושלמים (הורים, משפחה)

(צילום: ארגון בטרם לבטיחות ילדים)

לקראת בין הזמנים וימי הקיץ החמים המצילים מזהירים בחומרה רבה כנגד גלגלי הים בהם מכניסים את רגלי הילדים בפנים ומסבירים כי סכנת הטביעה גדולה פי כמה עם גלגל שכזה. לדבריהם, בכל תנועה לא טובה הילד יכול להתהפך עם הראש בתוך המים כשהוא לא מצליח להשתחרר מהגלגל.

בארגון 'בטרם לבטיחות ילדים' מזהירים ומסבירים, "מצופי ידיים מאפשרים לילד להסתגל למים ולרכוש ביטחון ושליטה. מכיוון שהם נמצאים מעל מרכז הכובד של הגוף - אין סיכון להתהפכות. לעומתם, בגלגלי ציפה מרכז הציפה נמצא מתחת למרכז הכובד של הילד, ועל כן התכופפות של הילד כלפי מטה עלולה לגרום להתהפכות של הפנים כלפי המים. מכיוון שהרגליים תפוסות יש קושי מיוחד בשחרור והתהפכות בחזרה. כמו כן הגלגל לא מספק לילד אפשרות למגע אמיתי עם המים ולביצוע תהליך הסתגלות ורכישת מיומנויות של שליטה בגוף בזמן שהייה במים".

לפעוטות ולילדים קטנים שמצופי ידיים אינם מתאימים להם (לא מצליחים להשאיר את הראש מעל המים) – ממליצים בארגון 'בטרם' שיהיו במים בידיים של ההורים כך שמתאפשרת הסתגלות למים תוך שליטה של ההורה במידת השיקוע במים.

בנוסף, על כל אמצעי ציפה יש הוראות יצרן המגדירות גיל שימוש מינימאלי ויש להישמע להוראות היצרן (למצופים יש מספר מידות לגילאים ומשקלים שונים).

בארגון מוסיפים כי גם אם על פי ההוראות גיל הילד מתאים לשימוש במצופים, יש לבדוק התאמה בפועל לילדך וכמובן להישאר צמוד לילד תמיד. "מהיכרותנו - מצופי ידיים מותרים לילדים בגילאים מתקדמים יותר,ואינם מתאימים לתינוקות ולפעוטות", מסבירים.

"הורים – אמצעי ציפה אינם משמשים תחליף להשגחה צמודה ופעילה על הילדים – השגחה צמודה ופעילה - המבוגר המשגיח יהיה במרחק נגיעה מהילד ובקשר עין עימו, ויהיה פנוי מכל עיסוק אחר כמו שיחה, קריאה או דיבור בטלפון", מזהירים מומחי בטרם.

בארגון מסבירים כי שימוש במצופים מומלץ, אך הוא אינו תחליף להשגחה הורית צמודה, שהרי הילד יכול להוריד את המצופים או האוויר לעתים יוצא מהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר