בצל סערת המגנומטרים

לראשונה מהפיגוע: יהודים עלו להר הבית - ללא אנשי ווקף

בעוד המגזר הערבי סוער מהצבת גלאי המתכות בשערי הכניסה להר הבית, הבוקר עלו עשרות יהודים להר - לראשונה מהפיגוע, בהם גם יהודים חרדים • גורמי חינוך: "זו גם עבירה וגם גורם לשנאה" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יהודים בהר הבית, הבוקר (צילום: ארנון סגל)

לראשונה מאז הפיגוע הקשה ביום שישי האחרון בהר הבית בו נרצחו שני שוטרים ניתנה הבוקר (שני) אפשרות ליהודים להיכנס שוב להר הבית.

עשרות יהודים עלו הבוקר לאחר תפילת שחרית אל ההר כשחלקם נראו אוחזים מצלמות בידיהם על מנת לתעד את השינויים שעושים הוואקף במקום.

בין העולים נראו בין היתר אברכים ותלמידי ישיבות בלבוש חרדי שעברו על הוראת מרנן ורבנן גדולי הדור זצ"ל ושליט"א שקבעו כי ההלכה אוסרת מכל וכל לעלות אל הר הבית וכי העונש על כך הוא כרת.

גורמי חינוך חרדיים הביעו פליאה על העובדה כי אותם אלו המכנים עצמם חרדים עוברים בפרהסיה על איסורי התורה ועל דברי הרבנים ומעיזים פניהם ברגל גסה לעלות בראש חוצות אל הר הבית.

"הדבר מהווה הן עבירה על ההלכה ופסיקת גדולי הדור והן גורם לשנאה של אומות העולם כלפי עם ישראל ועלול לגרום לחילול השם ולגל רציחות ופיגועים נוסף. תמיד ידענו שיהודים חרדים אינם עולים בשום אופן להר הבית ואותם אלו מעזים לפרוץ גדר בפרהסיה", אמרו אותם גורמי חינוך.

פתיחת הר הבית ליהודים מגיעה בצל סערת הצבת המגנומטרים בשערי הכניסה, כאשר זו הפעם הראשונה שיהודים עלו להר ללא הליווי של אנשי הווקף, בשל סירובם להיכנס להר דרך גלאי המתכות.

הציבור הערבי בישראל הגיב בזעם לאמצעי הבידוק בכניסה להר הבית ובמשטרה ממשיכים לפעול בכוננות מוגברת ומתכוונים להרחיב את פריסת גלאי המתכות לכל שערי הכניסה למתחם למרות החיכוכים והעימותים.

במשטרה טוענים כי המהומות אתמול בשני שערי הכניסה שנפתחו הם פעולה יזומה של פעילים מוסלמים וכי הם מעריכים שפתיחת ששת השערים הנוספים במתחם במהלך היום תרגיע את החיכוך.

יו"ר עמותת אל-אקצה, השייח ספות פריג', טען ב-ynet כי "מי שהיה היום בירושלים ראה כמה קשה לאנשים להיכנס למסגד אחרי שעברו בדיקת מגנומטר. יכולים היו להתקין את הדלתות במקום רחוק מהמסגד. בפועל מדובר במעשה מתגרה ובעוד נקודות חיכוך מיותרת".

"לא רק אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש על מה שקרה בתוך המסגד", הוסיף פריג'. "המשטרה והכוחות שנמצאים שם צריכים לדעת מה גורם לפגיעה באחרים. הגעה של מוסלמים למסגד שלהם זו לא התגרות באף אחד. מי שמתגרה הוא מי שנכנס למסגד שלא שייך לו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר