המתיחות בדרום

פיגוע של דאעש נגד ישראל - זה עניין של זמן

בישראל מבינים שארגון הטרור הקיצוני דאעש הפועל גם במדבר סיני ונאבק במצרים כבר תקופה ארוכה, יפנה בשלב כל שהוא את נשקו כנגד ישראל ובמערכת הביטחון נערכים (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חיילים מצריים בגבול (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

בישראל כבר מבינים שפעילות של דאעש בגבול ישראל מצרים היא ככל הנראה רק עניין של זמן לאחר הפיגועים המשמעותיים של הארגון כנגד הכוחות המצריים

כזכור, ביום שישי שעבר ביצעו אנשי שלוחת דאעש בסיני פיגוע גדול נגד צבא מצרים בכפר אל-ברת', דרומית לרפיח - כ-20 ק"מ ממעבר ניצנה וחמשת היישובים הישראלים שלידו. 23 חיילים, בהם קצין בכוחות המיוחדים, נהרגו ועוד עשרות נפצעו בפיגוע הקטלני, שכלל שימוש בשתי מכוניות תופת והסתערות על המחסום הצבאי.

מי שניצב דרוך לאורך הגבול היא חטיבת שגיא של עוצבת אדום בפיקוד דרום, חטיבה שהוקמה ב-2007 בכוונה תחילה לטפל בבעיית המסתננים. בשנתיים וחצי האחרונות, מאז צמיחת שלוחת דאעש בסיני, שבעבר נקראה "אנסאר בית אל-מקדס" והייתה שייכת לאל-קאעידה, השתנה ייעוד החטיבה ללא היכר. כיום, אחרי שינויים מבניים, חלק מגבול מצרים נמצא באחריותה, כולל חמשת היישובים הסמוכים למעבר ניצנה.

בצד המצרי ממלאים את אותה פונקציה כוחות משמר הגבול המצריים, שספגו בשנים האחרונות לא מעט אבידות בלחימה נגד שלוחת דאעש בסיני. העמדות שלהם מבוצרות מאי פעם וממוקמות במרחק של חצי קילומטר זו מזו. אחד הדברים שאי אפשר להתעלם מהם הוא שבאותם מוצבים הפתח הוא כלפי ישראל והפנים הם לתוך העומק המצרי. "המצרים עומדים עם הגב אלינו ומסתכלים לתוך סיני", אומר ל-ynet גורם צבאי בישראל ומצביע על העובדה על מי המצרים מסתכלים כאויב.

"האתגר המרכזי כאן הוא היעדר עומק. אנחנו רואים את המצרים, אותנו ואת הגדר, שלא יכולה להשבית מחבלים. הפיגוע שהם עשו ביום שישי, למשל, זה פיגוע שלא מבייש יחידה מיוחדת. פיגוע שנעשה בו שימוש במכוניות תופת ובהסתערות. עשרות רבות של אנשים השתתפו בפיגוע הזה", אומר גורם בכיר בצה"ל.

"אחד מתרחישי האימה שלנו הוא ניסיון להחדיר משאית תופת למעבר ניצנה ואז חדירה לתוך שטח ישראל. זה לא מופרך", אומר הבכיר הצבאי.

המאבק בסיני בגורמים הקיצוניים החל מאז הדחתו של איש האחים המוסלמים מוחמד מורסי מכס הנשיאות המצרי בידי הנשיא העכשווי עבד אל פתח א-סיסי. מאז מתקיימת מלחמה של ממש בסיני כשישראל מאפשרת למצרים לפעול באמצעות כוחות של צבא ממשיים באזור כנגד המחבלים, למרות שעל פי הסכם השלום אסור על המצרים לפעול בצורה רחבה כל כך בסיני.

בישראל עוקבים בעניין אחר המתרחש ומשתפים פעולה עם המצרים בכל הנוגע להגנה על הגבול מתוך הבנה ברורה שהארגון שואף לפגוע בסופו של דבר גם בישראל כפי שהוא מצהיר לא אחת ובניגוד לארגונים דוגמת חיזבאללה לא אכפת לו מאנשיו או מהשטח עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר