טיפוח העור

שלושת השבועות: לא מפסיקים להתגרד?

אם אתם לא מזוקנים בשגרה ורגילים להתגלח, אתם מכירים את תחושת האי-נעימות מהזיפים שמתחילים לגדול להם בשלושת השבועות. שערות הזקן נוגעות בפנים ויוצרות חיכוך, והדרך לגירוד קצרה. מה עושים? (MEN)

לא מפסיקים לגרד את הזקן? אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כל בעל זקן יודע, שלפעמים זה עלול להיות מגרד, מעיק ושערות שפם שנכנסות לתוך האוכל, אך תקופת הזיפים היא התקופה המעיקה ביותר. כשהזקן מתחיל לגדול הוא מגרד, העור אדום ואתה רק מחפש להרגיע את החיכוך הטורדני.

הגירודים נובעים מכל מיני סיבות. אחת הסיבות הנפוצות היא יובש. שיער הפנים שלנו מייצר שמן באופן טבעי באמצעות בלוטות חלב, וכאשר הוא גדל ומתארך, הוא צריך לייצר יותר שמן מכפי שהוא מצליח.

הסיבה השניה היא האקלים הישראלי, שגורם לעור הפנים שלנו להתקלפות ויובש. בנוסף, השיערות עצמן נוגעות בפנים ומייצרות חיכוך, דבר שמוביל לגירוד, ואנחנו נותרים עם פנים אדמומיות ולא נעימות.

"שגרת טיפוח של עור הפנים נחשבה מאז ומתמיד לעניין של נשים. אבל ייתכן מאוד שדווקא העור הגברי זקוק יותר לטיפוח" אומרת דפנה קינקס מנהלת ההדרכה של מותג הטיפוח קליניק.

לדבריה "לגברים יש יותר בלוטות המייצרות חלב, עורם חזק ושמנוני יותר מזה של נשים, ואם לא די בזה, הרי ששיער הפנים הנוקשה משמש כאמצעי מוליך לשמנוניות שמפיקות נקבוביות העור, מה שמוביל בסופו של דבר למראה עור בעל ברק שמנוני. וזה עוד לפני שהבאנו בחשבון את כל הבעיות שעלול לגרום הגילוח היומיומי: קילופי עור, יובש, אדמומית, גירוי, פצעונים ושערות שנלכדו מתחת לעור הם מנת חלקם של הגברים"

מוצרי טיפוח עור לגברים. צילום: יחצ

אז מה עושים?

לחפוף - אבל לא יותר מדי. את הזקן או הזיפים מומלץ לחפוף פעם בשבוע באמצעות שמפו ייעודי. החפיפה עוזרת להיפטר מעור יבש ומלכלוך, אבל אם תחפפו אותו יותר מפעם בשבוע, תסירו ממנו יותר מדי מהשמן הטבעי שלו מה שיגרום לעוד יובש. בכל מקרה יש לחפוף בשמפו שמיועד ספציפית למשימה זו.

שינה טובה - מרבית המומחים ממליצים לישון בצורה סדירה, הדבר אמור לעזור לך לתקן תאי העור הפגומים ולקדם צמיחה זקנה. לכן, הקפד לישון לפחות 8 שעות בלילה על מנת לאפשר לצמיחת השיער שלך את הזמן המינימאלי לגדילה.

שמור על עור נקי – עור נקי מעודד שיער קטן לגדול וכך להקטין את הגירוד שמייצרים הזיפים הקשים. שמור את העור נקי. שטפו אותו במים חמים תכשיר ניקוי עדין מדי בוקר וערב.

מרכך – לאחר המקלחת, השתמשו במרכך כדי למנוע זיפים קשים.

לא לגעת - כדי לעזור לעור להחלים ולעצור את הגירוד, צריך להפסיק לשחק בזקן או לגרד את הזיפים. מגע עם העור והזיפים רק יעורר גירוד נוסף, ייצר קילוף וגירוי בעור. לאחר פעילות פיזית ממושכת מומלץ לשטוף את הזקן בעזרת מים ולהשתמש בשמן כדי להחזיר לו את הלחות.

מוצרי הטיפוח לעור הפנים הגברי ולזקן ממלאים את המדפים בשנים האחרונות. החל מסבונים, שמנים, ועד לסדרת מוצרי טיפוח ייעודיים שהשיק מותג הטיפוח קליניק במיוחד לעור הפנים הגברי והזקן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר