התפתחות דרמטית

פרשת הצוללות: מיקי גנור מנהל מגעים להפוך לעד מדינה

מי ששימש כנציגה של חברת טיסנקרופ - יצרנית הצוללות הגרמנית, מיקי גנור, מנהל מגעים להפוך לעד מדינה ב"פרשת הצוללות". בעקבות המגעים הללו התפטר עורך דינו, נתי שמחון (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מיקי גנור בבית המשפט (צילום: מוטי קמחי)

התפתחות דרמטית בפרשת הצוללות: מיקי גנור, נציגה של יצרנית כלי השיט טיסנקרופ, שעומד במוקד תיק 3000 מנהל משא ומתן להפוך לעד מדינה בפרשה.

גנור חשוד בעבירות של מרמה, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע. על פי הדיווח ב-ynet, סנגורו עו"ד נתי שמחוני התפטר בשל המגעים הללו.

כזכור, בסוף השבוע שעבר נחשף כי יד ימינו של גנור, עו"ד רונן שמר, נעצר בין היתר בחשד לשיבוש לאחר שגרס מסמכים לכאורה והוציא אחרים מהמשרד. כשעל פי הדיווח כבר כמה חודשים שבמשטרה עוקבים אחר גנור ואנשי משרדו על מנת ללמוד על התנהגותו.

בשלב מסוים, אחרי שחדרו למשרד, הצליחו במודיעין של היחידה הכלכלית במשטרה לגלות כי גנור ואנשיו מנסים לשבש את החקירה לכאורה. "העובדה הזאת נתנה לנו אינדיקציה חשובה שכנראה יש משהו מסריח בפרשה שהם רוצים להסתיר", אמר גורם בכיר המעורה בפרטים.

על פי הדיווח, במשטרה הגבירו את המעקב אחר רונן שמר כשהבינו שהוא האיש שאמור לגרוס את המסמכים כדי לשבש את החקירה ובזמן אמת זיהו את המסמכים שניסו להעלים ושחזרו אותם. ייתכן כי התפתחות זו הביאה להחלטתו של גנור להיות עד מדינה.

בשבוע שעבר נעצרו ונחקרו בכירים - בהם מקורבו ואיש סודו של ראש הממשלה, עו"ד דוד שמרון, מפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל') צ'ייני מרום וממלא מקום המטה לביטחון לאומי לשעבר, אבריאל בר יוסף.

עורך-הדין דוד שמרון, פרקליטו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחרר כבר ביום שישי ממעצר בית ומיהר להמריא לחופשה משפחתית בארצות-הברית שתוכננה עוד בטרם נעצר, והתאפשרה לאחר שלא הוטלו עליו מגבלות.

גם אבריאל בר יוסף השתחרר במוצאי שבת ממעצר הבית שהוטל עליו וללא מגבלות נוספות.

לפי החשד בתיק 3000, עסקאות לרכישת כלי שיט וצוללות כללו העברות סכומים גדולים לכיסים פרטיים כשוחד. במידה ואכן יתברר כי הייתה שחיתות בעסקה הגרמנים צפויים לבטל אותה לחלוטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר