שומרים על הכבוד

מדוע 'פו הדוב' היא הדמות המצונזרת ביותר בסין?

גולשים סינים מתלוננים כי הסינים גרמו לצינזורם של תמונות פו הדוב מהרשתות החברתיות הסיניות בשל ממים הלועגים לדמותו השמנמנה של הנשיא הסיני, שי ג'ינפינג (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

פו הדוב נחשב לאחד מדמויות הילדים הקלאסיות והאהובות בעולם אך גם לזו המצונזרת ביותר בסין. כל האזכורים של הדמות המצוירת והחייכנית נחסמו בטוויטר הסיני Weibo ובאפליקציית המסרונים WeChat.

הרשויות במדינה הקומוניסטית לא נימקו מדוע הן מצנזרות את הדוב החינני, אך הסברה היא שהסיבה היא ממים שנוצרו ברשתות החברתיות שהשוו בינו לבין הנשיא הסיני שי ג'ינפינג השמנמן.

על פי הדיווחים מסין, גולשים שחיפשו ברשת החברתית הסינית את "פו הדוב" קיבלו הודעת שגיאה שבה נמסר שאי אפשר לעבור לעמוד משום ש"התוכן שלו איננו חוקי". במקביל, אימוג'י של פו הדוב הוסר מגלריית האימוג'ים באפליקציית המסרונים הפופולרית WeChat.

ההשוואות בין פו הדוב לבין הנשיא הסיני שי החלו לראשונה ב-2013 לאחר שגולשים ברשת החברתית הסיני החלו להפיץ תמונות של פו וחברו הטיגריס "טיגר" לצד תמונה של שי עם נשיא ארצות הברית דאז ברק אובמה.

המם האסור. צילום מסך: טוויטר

ב-2014 נפגש נשיא סין עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה ותיעוד של השניים לוחצים יד הוביל את הגולשים להעלות את תמונתם לצד תמונה של פו הדוב עם החמור העגמומי איה.

גם בשנת 2015 צולם הנשיא שי עומד במכונית עם גג פתוח במהלך מצעד וכעבור זמן מה עלו לרשת התמונה שלו מהמצעד ולצדה תמונה של מכונית צעצוע של פו הדוב.

השנה אמורים להתקיים בחירות בסין והנשיא הסיני הצפוי לזכות בכהונה נוספת בקונגרס המפלגה הקומניסטית כנראה חרד לכבודו אם כי לא נמסר על כך הודעה רשמית מצד הממשל שיעדיף להתעלם מההודאה המביכה בכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר