טייסים זרים? סין קוראת לכם ומוכנה לשלם

הטייסים הזרים מרוויחים מהצמיחה בתעופה האווירית בסין. צמיחה המצריכה טייסים רבים נוספים כשהסינים מוכנים לשלם ביד רחבה לטייסים הזרים, פי ארבע מאלו המקומיים (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טייסים זרים בסין (צילום: הרדיו הבינלאומי של סין)

סין הפכה בשנים האחרונות לשוק התעופה השני בגודלו בעולם אחרי ארה"ב. הצמיחה המהירה בתעופה האזרחית בסין הובילה למחסור בטייסים מקומיים, לאחר שבתי הספר המקומיים לטיסה לא הצליחו לספק מספיק בוגרים כדי למלא את הביקוש הגדול של התעשייה.

כתוצאה מכך גדל מספר הטייסים הזרים המגויסים על ידי חברות התעופה הסיניות. לפי הנתונים האחרונים ממנהל התעופה האזרחית של סין (CAAC), נכון לסוף שנת 2016 היו 1,005 טייסים זרים ששירתו בסין גופא. מדובר על מספר כפול ביחס ל-2010.

לאייר צ'יינה, צ'יינה איסטרן איירליינס וצ'יינה סאות'רן איירליינס, שלושת חברות התעופה המובילות בבעלות המדינה, יש אמנם מאגר יחסית גדול של טייסים מקומיים, אך בסין יש עוד מעל 50 חברות תעופה פרטיות שנוטות לגייס יותר טייסים זרים ומציעות להם חבילות שכר משתלמות.

בשלוש חברות התעופה הגדולות של סין הועסקו 160 טייסים זרים, בעוד חברות תעופה סיניות אחרות העסיקו 845 טייסים זרים נכון לשנת 2016.

על פי הדיווחים, השכר של טייס זר מגיע לפי ארבעה ממשכורת של טייס מקומי. טייס בדרג ביניים בסין יקבל שכר של 300-400 אלף דולר לשנה נטו. לשם ההשוואה טייס בכיר באל על מרוויח כמאה אלף ש"ח בחודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר