"לסדי לה רונה"

היהלום הענק - גדול ויקר מידי מכדי להימכר

"לסדי לה רונה" הוא שמו של היהלום הענק בגודל כדור טניס עם תג מחיר מפחיד של כ-70 מיליון דולר שמרתיע את החברות העוסקות בתחום ומכריח את בעליו לחתוך אותו (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
היהלום הענקי (צילום: סות'ביס)

מה מחירו של יהלום ענק? ככל הנראה יקר מידי מכדי להימכר. תאגיד היהלומים הקנדי לוקארה יאלץ לחתוך יהלום בגודל כדור טניס כדי למצוא קונה, אחרי שבית המכירות סותביס בלונדון לא הצליח למכור את היהלום בקיץ שעבר ונזקי ענק נגרמו לחברה.

היהלום שגודלו 1,109 קראט. היהלום נמצא במכרה בבוצוואנה לפני שנתיים וקיבל שם את השם "לסדי לה רונה" – האור שלנו. "זו האבן השנייה בכל ההיסטוריה שגדולה מאלף קראט. למה אתם רוצים ללטש אותה?", תהה מנכ"ל התאגיד וויליאמס לאמב.

לאמב הימר וקיווה שאספני היהלומים העשירים, שקונים ומוכרים יצירות אמנות תמורת סכומי עתק, לא יהססו לקנות את היהלום אך ההימור הזה כשל. ההצעות תמורת היהלום, נעצרו על 61 מיליון דולר. לפי תאגיד לוקארה השווי שלו הוא 70 מיליון דולר אלא שכאמור אין מי שישלם את תג המחיר הגבוה.

לדברי הפרשנים יהלום מעל אלף קראט גדול מידי ויכול להוות סיכון עבור החברות שעובדות היום באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שיכולים לאמוד עוד לפני הליטוש מה יקרה עם האבן.

לדברי המומחים, יהלומים גדולים במיוחד נחשבים להימור עבור חברות היהלומים, מתג המחיר העצום שהן מציעות עבורם ועד לתהליך הליטוש הממושך. כל ליטוש של יהלום נחשב למסוכן ועלול להשפיע על הצבע של היהלום, בהירותו ומשקלו. לאמב אומר שיש מספר קטן מאוד של חברות עם היכולת, הכסף והאמצעים ללטש את היהלום שגדול מדי למכירה. הוא אמר שהתהליך אמור לקחת בין שנתיים לארבע שנים.

היהלום הגדול כבר גרם נזק לחברה של לאמב. ערך המניה שלה ירד ב-30% מאז ניסיון המכירה בשנה שעברה. לאמב מאמין שהחברה עשויה למצוא שותף בחיתוך היהלום ובמכירתו. "כבר עשינו את שיעורי הבית שלנו", אמר לאמב שכאמור מקווה לקבל כסף רב תמורת היהלום הענקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר