המתיחות בהר הבית

מחר: 'יום זעם' של הפתח בירושלים וביהודה ושומרון

ארגון הפתח הכריז כי מחר, יום רביעי, יתקיים "יום זעם" במזרח ירושלים וביהודה ושומרון בשל החלטת ישראל להציב בפתחי הר הבית גלאי מתכות למניעת הכנסת כלי נשק (חדשות, צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפגינים מוסלמים מול המגנומטרים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

אחרי שרשרת העימותים בין ישראל למוסלמים על רקע הצבת מגנומטרים בכניסות להר הבית הכריזה הבוקר (שלישי) תנועת פתח על יום זעם מחר - יום רביעי - במזרח ירושלים וביהודה ושומרון. בנוסף החליט תנזים פתח כי תפילות יום השישי יתקיימו בכיכרות בערים הפלסטיניות המרכזיות והדרשות יוקדשו למסגד אל-אקצה ונגד צעדיה של ישראל.

כזכור, החליטה ישראל על הצבת גלאי המתכות לאחר פיגוע הירי ביום שישי בו נרצחו שני שוטרים ישראלים בידי מחבלים שהכניסו נשק להר הבית.

הבוקר נמסר ממשטרת ירושלים כי לאורך הלילה נמשכו הפרות הסדר האלימות בסילוואן ובעיסאוויה שבמזרח ירושלים. בסילוואן שוטר נפגע מאבן ברגלו ופונה לבית החולים במצב קל. נזק נגרם לניידת משטרה. המשטרה עצרה אדם שאחז בסכין ואדם אחד שהשתתף בהפרות הסדר פינה עצמו לבית החולים אל-מקאסד.

המהומות בשער האריות, אמש (צילום: עפר מאיר - ynet)

בעיסאוויה השליכו בקבוקי וירו זיקוקים בכינון ישיר מכיוון הכפר לעבר כוח משטרה ומג"ב. שני חשודים. עוד מסרה המשטרה כי ארבעה תושבי ואדי גוז וצור באהר נעצרו בחשד להשתתפות בהפרות הסדר במהלך הלילה. כמו כן, מהצבא נמסר כי במהלך הלילה נזרקו אבנים לעבר כוח צה"ל שהיה בפעילות מעצרים בג'ילזון. קצין צה"ל נפצע באורח קל.

גורם במנגנוני הביטחון הפלסטיניים צוטט ב-ynet כאומר שבימים אלו קיים חשש לפיגועים בשל המתיחות המחודשת. לדבריו, החשש העיקרי הוא מפני פיגועים שיצאו ממזרח ירושלים או יתבצעו בשטחה.

"נגיע לשער האריות ועוד שערים ונמשיך את המאבק", אמר הלילה תושב מזרח ירושלים בתום יום נוסף של עימותים בין פלסטינים לאנשי כוחות הביטחון בבירה. "אנחנו מוכנים למות שהידים ולא ללכת עם ההשפלות של ממשלה ישראל הגזענית".

גורם במשטרת ירושלים אמר הלילה: "צפינו את המתיחות של הימים האחרונים, אבל ההיערכות המוגברת בהר תימשך. אנחנו מאמינים ומקווים שככל שהמגיעים עם הנציגים השונים על ההר (הווקף) יימשכו, העניינים יירגעו".

כזכור, אתמול "פסק" המופתי של ירושלים כי תפילתו של מי שייכנס להר עם המגנומטרים "בטלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר